Vallès Oriental

REPORTATGE

Canvi d’hàbits

Particulars i conductors professionals han modificat les rutes amb la millora de la C-17

En major o menor mesura, la millora de la C-17 ha pro­vo­cat can­vis d’hàbits als con­duc­tors que fan habi­tu­al­ment el des­plaçament de Mollet i altres pobla­ci­ons de l’entorn o de l’eix de la car­re­tera de Cal­des (C-59) fins a Bar­ce­lona.

El col·lec­tiu de taxis­tes de Mollet és un dels que han can­viat, en part, els seus hàbits. La ruta per la C-17 ha pas­sat a ser una opció en deter­mi­na­des situ­a­ci­ons. Amb els semàfors, no ho era en cap cas.

Quan els taxis­tes por­ten pas­sat­gers, la C-33 és la via que fan ser­vir més. “Si no et diuen el con­trari, anem per l’auto­pista i la majo­ria de la gent, pot­ser el 95%, pre­fe­reix anar per l’auto­pista”, explica Fran­cisco Beltrán, que fa vuit anys que tre­ba­lla de taxista a Mollet. “Sem­pre pre­gun­tes al cli­ent per on vol anar. Gai­rebé tots volen anar per l’auto­pista perquè és més ràpid”, apunta l’Anto­nio, un altre taxista. Tot i això, sí que n’hi ha alguns que opten per la C-17 per estal­viar-se el cost del peatge.

L’opció de la via gratuïta, però, pren força per la tor­nada cap a Mollet. Sense pas­sat­gers, ja és dife­rent. “Si anem de buit i podem evi­tar l’auto­pista, ho fem. Jo si no tinc pressa perquè hi ha prou taxis espe­rant a la parada, pujo per la C-17”, comenta Beltrán. Quan encara hi havia els semàfors a l’enllaç amb la N-150 a Mont­cada i a l’entrada del barri de Torre Baró, a Bar­ce­lona, mai puja­ven per la C-17. Tot ple­gat, es nota en la des­pesa men­sual en peat­ges. “Abans et dei­xa­ves més de 100 euros al mes en peatge i ara pot­ser te’n cos­ten 40”, diu Beltrán.

Tot i això, els taxis­tes adme­ten que la C-33 és una via més segura. La C-17 encara té algun punt com­pli­cat com el doble revolt que hi ha pas­sat el cen­tre de Mont­cada, abans d’arri­bar a la cimen­tera, en direcció sud. També hi acos­tuma a haver-hi més reten­ci­ons. Si és el cas, s’avi­sen entre ells per no que­dar-hi atra­pats.

Segons els taxis­tes con­sul­tats per EL 9 NOU, una de les pegues de la ruta per la C-17 és que les con­ne­xi­ons amb les ron­des de Bar­ce­lona no són tan direc­tes, a diferència del que passa amb la C-33. Això pena­litza alguns recor­re­guts com el des­plaçament fins a l’aero­port del Prat. “Quan tor­nes, des de les ron­des, ja con­nec­tes direc­ta­ment amb l’auto­pista”, comenta l’Anto­nio. En aquest cas, també fa ser­vir la via de peatge per pujar.

TAMBÉ ENTRE ELS PAR­TI­CU­LARS

Els par­ti­cu­lars també s’han adap­tat a la nova rea­li­tat. La pos­si­bi­li­tat d’estal­viar-se l’import del peatge –1,61 euros si no s’hi apli­quen des­comp­tes– és un dels argu­ments tenint en compte que el temps de recor­re­gut és pràcti­ca­ment idèntic, sobre­tot si no es dis­posa del sis­tema de paga­ment Via T. Ain­hoa Martín, que viu a Bar­ce­lona i tre­ba­lla a Mollet, fa cada dia el recor­re­gut d’anada i tor­nada per la C-17. En el seu cas, les difi­cul­tats per adap­tar a l’horari labo­ral al de la línia R3 –la de Vic– i la millora del tram de Mont­cada van aca­bar pro­pi­ci­ant que deixés el trans­port públic i decidís aga­far el cotxe. “Abans de les millo­res, tar­dava 20 o 25 minuts a fer tota la Meri­di­ana i arri­bar als semàfors de Mont­cada. Ara, amb aquest mateix temps, sóc a Mollet”. “Hi ha molts cami­ons però el trànsit gene­ral­ment és fluid. S’ha con­ver­tit en una via de comu­ni­cació molt bona”. Només opta per la C-33 si sent per la ràdio que hi ha reten­ci­ons a la C-17. “La C-33 és molt ràpida però has de tenir en compte el temps que tar­des en hora punta a pagar el peatge. I, a més, el cost que té”, indica.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia