Vallès Oriental

L’ocupació a les cases rurals puja al juliol i ja frega el 50%

Els allotjaments hotelers també han incrementat les reserves en quasi 10 punts

El per­cen­tatge d’ocu­pació turística durant el mes de juliol al Vallès Ori­en­tal ha estat posi­tiu com­pa­rat amb el mateix període de l’any pas­sat en hotels i cases rurals.

En els esta­bli­ments hote­lers aquest aug­ment ha estat de 9,94 punts per­cen­tu­als (pp) res­pecte les dades de l’any 2014, pas­sant d’una ocu­pació mit­jana del 59,49% a una del 69,43% d’aquest mes de juliol pas­sat. En aquest tipus d’allot­ja­ments i a les comar­ques de Bar­ce­lona, el crei­xe­ment al Vallès Ori­en­tal només s’ha vist superat pel Baix Llo­bre­gat, que ha tin­gut un aug­ment de 13,66 punts res­pecte el juliol de l’any pas­sat.

A les cases rurals de la comarca, l’incre­ment ha estat el més alt de la província. Con­cre­ta­ment, de 16,38 punts pas­sant del 32,58% del juliol de l’any ante­rior al 48,96%.

Per Enric Gis­pert, pre­si­dent de l’asso­ci­ació Hotels Vallès Ori­en­tal, la tendència d’ocu­pació de les pla­ces hote­le­res “és millor que l’any pas­sat”. Tot i això, Gis­pert també remarca que “és com­pli­cat fer valo­ra­ci­ons a mig estiu” perquè les dades no són defi­ni­ti­ves i és millor fer-les al setem­bre.

L’Hotel Blan­ca­fort de la Gar­riga també ha notat un incre­ment del nom­bre de cli­ents. “Enguany, l’ocu­pació s’ha incre­men­tat per les llar­gues esta­des; mol­tes reser­ves han pas­sat de tres a cinc nits”, diu Patrícia Cendón, res­pon­sa­ble de ven­des del bal­ne­ari. Aques­tes esta­des més llar­gues faci­li­ten obte­nir una mit­jana d’ocu­pació més alta i aquest mes de juliol han tan­cat amb un 55% d’ocu­pació mit­jana, que són unes 85 habi­ta­ci­ons ocu­pa­des. La pre­visió que tenen per aquest agost és de tan­car-lo amb un 75% d’ocu­pació.
D’altra banda, el pre­si­dent de l’Asso­ci­ació de Turisme Rural del Vallès Ori­en­tal, Josep Mar­ge­nat, també reco­neix la difi­cul­tat de fer valo­ra­ci­ons a mig estiu. Tot i això, pre­veu que l’ocu­pació fre­gui el 100% en alguns allot­ja­ments durant l’agost.

LA MARCA BAR­CE­LONA ÉS POSI­TIVA PER AL SEC­TOR

Hote­lers i empre­sa­ris turístics de la comarca coin­ci­dei­xen que la pro­xi­mi­tat amb Bar­ce­lona és un ele­ment impor­tant per tenir bones ocu­pa­ci­ons turísti­ques. En aquest sen­tit, són clau la bona situ­ació geogràfica, sent cruïlla entre Bar­ce­lona, Girona i la costa, i també el pas de l’auto­pista AP-7 per ser un punt d’atu­rada. Per aquest motiu, Gis­pert con­si­dera gran part de la comarca com a “lloc de pas”. “Hotels de Cal­des o del Mont­seny tenen un cli­ent que hi va específica­ment. Però tro­bar gent que vin­gui expres­sa­ment a la resta de la regió és difícil”, expressa Gis­pert. En aquest sen­tit, Cendón, de l’Hotel Blan­ca­fort, coin­ci­deix que si no fos per l’oferta de bal­ne­ari, un hotel de 150 habi­ta­ci­ons a la Gar­riga no tin­dria sen­tit. Pel que fa al turisme rural, la situ­ació geogràfica també esdevé una atracció per als visi­tants.

La notícia com­pleta a El 9 Nou


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia