Societat

La Costa Daurada, esperançada

Es preveu que el turisme rus augmenti lleugerament la temporada vinent

Port Aventura supera la barrera dels 4 milions de visitants el 2015 i espera guanyar-ne un més amb l'obertura de Ferrari Land

Les xifres del turisme rus a la Costa Dau­rada, que
en les dar­re­res tem­po­ra­des han estat espri­mat­xa­des, estan en via de refer-se. El com­plex d'oci Port Aven­tura, que en el dar­rer any ha superat la bar­rera dels 4 mili­ons de visi­tants, con­fia a gua­nyar-ne un milió més amb l'ober­tura del parc Fer­rari Land –pre­vista per a l'abril de l'any que ve–. I els apar­ta­ments i habi­tat­ges d'ús turístic de la demar­cació de Tar­ra­gona comen­cen a fer efec­tiu el procés de regu­lació. Són alguns dels indi­ca­dors que augu­ren un futur imme­diat espe­rançador a la Costa Dau­rada.

Nata­lie Tours, l'ope­ra­dor turístic líder al mer­cat rus i de la CEI amb destí a Espa­nya, i l'agència recep­tiva World2­Meet con­fien a man­te­nir les xifres del turisme rus aquest 2016, o fins i tot millo­rar-les, sem­pre que les cir­cumstàncies econòmiques i polítiques de Rússia es recu­pe­rin. Joan Pas­cual, direc­tor gene­ral de World2­Meet a Cata­lu­nya, va remar­car ahir a Cam­brils el “gran esforç que ha fet la Costa Dau­rada per adap­tar-se als gus­tos i a les neces­si­tats del turisme rus”.

Els can­vis polítics, així com la deva­lu­ació del preu del petroli i del ruble, són ele­ments que inci­dei­xen direc­ta­ment en l'arri­bada dels rus­sos a Cata­lu­nya: “Són fac­tors que can­vien molt ràpida­ment i afec­ta­ran de manera deter­mi­nant, posi­ti­va­ment o nega­tiva, les ven­des d'aquest mer­cat”, va dir la direc­tora de Nata­lie Tours, Nata­lia Voro­bi­eva. “Aquests fac­tors estan fora del nos­tre con­trol”, va afe­gir Octavi Bono, direc­tor del Patro­nat de Turisme de la Dipu­tació. “El que sí que podem fer és seguir col·labo­rant amb aquest mer­cat i man­te­nir una bona oferta i relació qua­li­tat-preu.” Van fer aques­tes decla­ra­ci­ons en el marc d'un congrés que va reu­nir a Cam­brils més de 200 agències de viat­ges de la Fede­ració Russa i Bie­lorússia.

Rècord a Port Aven­tura

En el mateix congrés, hi ha col·labo­rat Port Aven­tura –ara reba­te­jat com a Port Aven­tura World–, el com­plex d'oci i turisme que ahir mateix va inau­gu­rar la seva 21a tem­po­rada. I ho va fer amb un balanç posi­tiu a les mans: l'any 2015, el com­plex va superar la bar­rera dels 4 mili­ons de visi­tants. Una dada que con­ver­teix la del 2015 com la segona millor tem­po­rada de la seva història (la pri­mera va ser la del 2007). Els hotels del com­plex de Vila-seca i Salou també van asso­lir xifres rècord, amb més d'un milió de per­noc­ta­ci­ons. Però, pels repre­sen­tants del com­plex, Fer­nando Alde­coa, direc­tor d'ope­ra­ci­ons, i Gio­vanni Cavi­lli, direc­tor comer­cial, les pers­pec­ti­ves per al futur imme­diat encara són millors: l'any que ve, amb l'ober­tura del parc temàtic Fer­rari Land –que suposa una inversió de 100 mili­ons i que obrirà la pri­mera set­mana d'abril del 2017–, pre­ve­uen arri­bar als 5 mili­ons de visi­tants. Cava­llini va des­ta­car que Fer­rari Land “per­metrà fer més expansió inter­na­ci­o­nal i atraure altres països” que fins ara no tenien la Costa Dau­rada com a des­ti­nació clau. És el cas, per exem­ple, de l'Ori­ent Mitjà i el Bra­sil. Els con­tac­tes comer­ci­als que s'han man­tin­gut recent­ment a l'estran­ger demos­tren que Fer­rari Land des­perta “un interès espec­ta­cu­lar” a Itàlia i a Ale­ma­nya, països que fins ara no apor­ten xifres des­ta­ca­des de visi­tants. De moment, les reser­ves per aquesta Set­mana Santa se situen al vol­tant del 100%.

LA FRASE

Mai no havíem vist un interès tan gran per un producte turístic com en el cas de Ferrari Land
Giovanni Cavallini
Director comercial del parc

LES XIFRES

5
milions
de visitants confia a rebre el complex de Port Aventura amb l'obertura de Ferrari Land, l'abril del 2017.
1
milió de pernoctacions
es van registrar als hotels de Port Aventura World al llarg de l'any 2015.

La Generalitat sanciona 78 allotjaments turístics a la demarcació

Josep CARTANYÀ

Després de tres anys des de l'inici del procés de regularització, els apartaments i habitatges d'ús turístic regularitzats a Catalunya ja arriben als 12.026 a la demarcació de Tarragona. La normativa catalana, pionera a Europa, té com a objectius evitar la competència deslleial, fer aflorar una activitat d'economia submergida i garantir una oferta d'allotjament de qualitat. La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, assegura que aquest balanç “demostra que amb aquesta normativa s'ha facilitat el procés de regularització i, alhora, s'han posat en mans dels ajuntaments i de les comunitats de propietaris mecanismes de limitació per controlar la proliferació d'aquest tipus d'allotjament”. Durant aquest temps, la Generalitat ha fet 10.316 inspeccions a Catalunya, que han derivat en l'obertura de 661 expedients sancionadors a propietaris i gestors de pisos turístics. Dels quals, el govern ha resolt 78 expedients a la demarcació de Tarragona, que han acabat amb sancions que van dels 3.000 als 30.000 euros.

El president de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, Joan Calvet, va celebrar ahir aquesta nova regularització i va recordar que el sector “fa uns 60 anys que lluita per posar fi a l'economia submergida”. Calvet va remarcar que “els habitatges no regulats donen una molt mala imatge al sector, ja que tampoc poden oferir els serveis adequats als visitants”.
El president de l'associació explicava que el comportament a la Costa Daurada és similar al dels allotjaments de la Costa Brava i que l'activitat reguladora es fa encara més difícil a Barcelona, on hi ha activitat turística durant tot l'any. Pel que fa a la col·laboració dels ajuntaments, Joan Calvet recordava que, inicialment, alguns municipis volien cobrar novament un import per regular els allotjaments, però finalment es va arribar a un acord amb el sector. Calvet considera que la regulació també beneficia els municipis turístics, ja que permet ampliar el cobrament de la taxa turística.

Finalment, el representant del sector va destacar que les noves tecnologies també estan ajudant molt a identificar els apartaments il·legals. Segons la normativa vigent, cada allotjament ha de tenir un número identificatiu de registre, que s'ha de publicar en qualsevol acció promocional presencial o a través dels habituals cercadors d'internet. En cas contrari, el propietari s'exposa a una possible sanció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia