Societat

Els veïns de Molló recullen firmes perquè estan tips del mal servei de telefonia

L'alcalde recorda que ell s'ha queixat reiteradament a la companyia

Ara, fins i tot, han rebut un avís que s'enduran l'única cabina que hi ha al poble

Els veïns de Molló estan tips del mal ser­vei que fa temps els ofe­reix la com­pa­nyia de tele­fo­nia mòbil Movis­tar i han ini­ciat una reco­llida de fir­mes per fer una queixa for­mal. Patei­xen talls de manera periòdica –alguns han durat 27 hores–, tenen una con­nexió lenta a inter­net i mol­tes zones fos­ques on no arriba la cober­tura. L'alcalde, Josep Coma, s'ha quei­xat rei­te­ra­da­ment a la com­pa­nyia, sense for­tuna. “Ja no sabem què fer”, diu, i és per això que s'ha començat la reco­llida de fir­mes.

Els pro­ble­mes amb la cober­tura mòbil fa molt que duren a Molló. Fa un temps, no massa llunyà, no n'hi havia enlloc. L'Ajun­ta­ment va par­lar amb Movis­tar i va per­me­tre ins­tal·lar un repe­ti­dor a l'edi­fici del con­sis­tori perquè agafés el senyal de l'antena de Cam­pro­don. Perquè Espi­na­vell també en pogués tenir s'hi va ins­tal·lar un repe­ti­dor. Sem­blava que amb això tot que­da­ria solu­ci­o­nat, però no ha estat així.

Coma explica que, tot i que l'antena de Cam­pro­don dóna senyal de 3G, “a Molló arriba trans­for­mat en 2G”. Això suposa que fer ser­vir el What­sapp, el Face­book o el Twit­ter sigui molt com­pli­cat i “nave­gar per inter­net, gai­rebé impos­si­ble”. També els pas­sen coses sur­re­a­lis­tes: “Jo mateix he fet la prova de tru­car a una per­sona que està davant meu a la pis­cina i, mal­grat que hi ha cober­tura i dóna senyal de con­nexió, el telèfon no sona”, explica Coma.

A tot això, s'hi han de sumar els rei­te­rats talls del ser­vei que ha fet Movis­tar en els dar­rers mesos, “alguns d'un dia sen­cer i altres de 25 o 27 hores”, amb els pro­ble­mes que això com­porta avui en dia. Perquè, a part de no poder tru­car, a les boti­gues es tro­ben que el datàfon per fer els paga­ments amb tar­geta de crèdit, tam­poc els fun­ci­ona.

Coma es mos­tra una mica impo­tent. “M'he quei­xat de totes les mane­res pos­si­bles a tot arreu i ja no sabem què fer”, lamenta. Fins i tot, va par­lar direc­ta­ment amb Rela­ci­ons Ins­ti­tu­ci­o­nals de Telefónica: “Es van dis­cul­par pels talls que havíem patit, però no et donen cap solució.”

El pri­mer escrit de queixa a Movis­tar que va fer l'alcalde de Molló diri­git a la com­pa­nyia telefònica és de l'estiu del 2013. El van con­tes­tar “perquè sem­pre ho fan per cor­reu electrònic” i li van dir que ho sen­tien molt però que no hi havia cap inversió pre­vista per al muni­cipi de Molló.

L'alcalde mollo­nenc té l'espe­rança que la reco­llida de fir­mes ajudi, si més no, “a fer una mica més de força entre tots” i poder solu­ci­o­nar el pro­blema d'una vegada per totes i eli­mi­nar, així, les zones fos­ques.

LA XIFRA

27
hores
han arribat a estar els habitants del municipi de Molló sense cobertura de telefonia mòbil

LA DATA

2013
És quan, a l'estiu
, l'Ajuntament d'aquest municipi del Ripollès va fer arribar la primera queixa a Movistar

“I ara ens han avisat que ens trauran la cabina”

A part de no solucionar-los el problema de cobertura i de talls del servei de la telefonia mòbil, aquests dies l'Ajuntament va rebre una carta on els deien que properament s'emportaran la cabina de telèfon que hi ha al poble pel poc ús que se'n fa. “Si ens tallen els mòbils i s'emporten la cabina els de Molló estarem incomunicats totalment”, diu rient Coma. Les botigues també hi pateixen. La Conxita, de la carnisseria Can Parruc, explica que sovint els falla el datàfon amb què es fan els pagaments amb targeta de crèdit “i tens la botiga ben plena i tot són problemes”. Explica que tenen molts clients francesos, que acostumen a pagar amb targeta. Coma diu que la recollida de firmes està tenint molt èxit i moltes botigues
ja han demanat més fulls.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia