Societat

Sostenibilitat

Nous carrils bici a la capital

Girona pedala fort

El nou carril bici a Santa Eugènia ha generat queixes de perillositat i hi ha el compromís de millorar tota la senyalització i allargar-lo fins al carrer Nou

A punt per obrir-se al parc Central, pont del Ter i per fer-ne a sota la via

La trama de car­rils bici de la ciu­tat de Girona creix i es mul­ti­pli­carà en pocs mesos més. Des de l'estiu els usu­a­ris de la bici­cleta a la capi­tal giro­nina han pogut veure com els espais reser­vats exclu­si­va­ment per als ciclis­tes ha aug­men­tat con­si­de­ra­ble­ment i diver­sos pro­jec­tes en dansa a punt d'exe­cució faran créixer encara més aquesta xarxa ciclista de la ciu­tat. Un dels trams nous de car­ril bici es va implan­tar a finals d'agost per con­nec­tar el sec­tor del Tru­eta fins a la Devesa. Aquesta ope­ració per crear aquest nou car­ril bici va com­por­tar la des­a­pa­rició d'un dels car­rils de cir­cu­lació per als vehi­cles, però no ha com­por­tat pro­ble­mes de reten­ci­ons fins aquest moment, més enllà de moments pun­tu­als o quan s'atura el bus.

Fa poques set­ma­nes es va crear –també tra­ient un car­ril per a la cir­cu­lació– un car­ril bici al car­rer Santa Eugènia entre la tra­ves­sia del Car­ril i el car­rer Bisbe Sivi­lla. En aquest cas, alguns grups muni­ci­pals van fer notar que els usu­a­ris s'han quei­xat de la peri­llo­si­tat que suposa el fet que els vehi­cles que giren a l'altura del car­rer Canonge Dorca cap a plaça Poeta Mar­quina ho fan cre­uant els dos car­rils bici que s'han pin­tat. El govern va indi­car que són cons­ci­ents d'aques­tes quei­xes i l'alcalde de Girona, Car­les Puig­de­mont va anun­ciar que es reforçarà la senya­lit­zació al sec­tor, així com el com­promís d'allar­gar el car­ril bici fins a con­nec­tar amb el car­rer Nou.

Aquest car­ril bici creat recent­ment és molt impor­tant per a la con­nexió de car­rils bici que s'estan aca­bant en aquests moments o que ja estan pla­ni­fi­cats i amb par­tida monetària adju­di­cada. El car­ril bici de Santa Eugènia entronca direc­ta­ment amb el nou tram i espai específic per a bici­cle­tes que s'està exe­cu­tant en la reur­ba­nit­zació del parc Cen­tral. Les obres està pre­vist que s'aca­bin cap al mes de febrer i això per­metrà ja con­nec­tar els diver­sos car­rils bici de la zona i enllaçar amb un nou car­ril bici que es vol fer al car­rer Ovi­edo. Pre­ci­sa­ment Adif ha de reas­fal­tar el mes que ve el car­rer Ovi­edo, per on cir­cu­la­ven els cami­ons de les obres del TAV, i el govern està nego­ci­ant que en el reas­fal­tatge ja s'inclo­gui la senya­lit­zació d'un car­ril bici. Serà un pas més en l'objec­tiu per part de Girona que es pugui tra­ves­sar la ciu­tat del Pont Major a Vila­bla­reix. L'ampli­ació de la xarxa de car­rils bici con­ti­nuarà al mes de marc amb la posada en fun­ci­o­na­ment del nou pont sobre el Ter, on s'ha deci­dit treure un dels car­rils de cir­cu­lació pre­vist per a vehi­cles per també situar-hi un car­ril bici. Així només fal­tarà el pro­jecte més espec­ta­cu­lar de car­ril bici que pre­veu el govern: sota el via­ducte. Aquest unirà la zona del Punt de Ben­vin­guda del pas­seig Cana­le­jas fins a entron­car amb el nou car­ril bici de Santa Eugènia. Es tracta de més d'un quilòmetre que té un cost al vol­tant del mig milió d'euros, una par­tida que ja es té per exe­cu­tar, ja que s'ha obtin­gut gràcies a la venda d'una par­cel·la del sec­tor dels Maris­tes. Aquests nous car­rils bici han de per­me­tre pas­sar dels 18 quilòmetres de car­rils bici als 63 que pre­veu el pla de mobi­li­tat per a l'any 2018.

Nous carrils bici a la vista
La ciutat de Girona estrenarà en pocs mesos molts metres més de carrils bici. El govern ha posat en marxa un carril exclusiu per bicis a Santa Eugènia que ja preveu ampliar fins al carrer Nou. El mes que ve es preveu que es pugui obrir el carril bici que creuarà tot el parc Central i al març es preveu inaugurar el carril bici del nou pont sobre el Ter. El govern municipal ja té el pressupost per executar el nou carril bici de sota del viaducte del tren i es projecta un carril bici al carrer Oviedo, ara que es reasfaltarà. Així el mandat s'acabarà podent anar des del Pont Major fins a Vilablareix passant per carrils bici segregats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia