Societat

Pastor descarta prorrogar la concessió de l'AP-7 i aposta per construir en paral·lel l'autovia A-7

La ministra de Foment anuncia quatre noves rotondes a la N-340 entre Altafulla i el Vendrell, cinc més al tram ebrenc i diu que està sobre la taula desviar camions

La minis­tra de Foment, Ana Pas­tor, aposta per con­ti­nuar redac­tant i exe­cu­tant els pro­jec­tes pen­dents de cons­trucció de l'auto­via A-7, tot i des­car­tar una nova pròrroga de la con­cessió de l'auto­pista AP-7 a par­tir de l'any 2019. En l'acte inau­gu­ral del nou tram de l'A-27, la minis­tra ha anun­ciat que durant els pròxims dies es reu­ni­ran amb el Govern per defi­nir les alter­na­ti­ves per treure el trànsit pesant del tram ebrenc de la car­re­tera N-340. En l'horitzó visi­ble, però, Pas­tor només s'ha limi­tat a rei­te­rar la pròxima cons­trucció de qua­tre roton­des entre Alta­fu­lla i el Ven­drell, així com cinc més a les Ter­res de l'Ebre, men­tre es con­ti­nua tre­ba­llant en els trams pen­dents de la nova auto­via.

“Tre­ba­llem per avançar en la dupli­cació dels trams de la N-340”, ha expli­cat Pas­tor, que ha defi­nit així el pro­jecte d'auto­via A-7, donant “tota la raó” als alcal­des del Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l'Ebre que així ho recla­men. Tot i que la pro­xi­mi­tat de les elec­ci­ons gene­rals no per­met fer grans pre­vi­si­ons, la minis­tra s'ha mos­trat fer­ma­ment par­tidària de no con­ti­nuar pror­ro­gant la con­cessió de l'auto­pista AP-7 –que fina­litza el 2019–, paral·lela a la nova infra­es­truc­tura gratuïta. Ajun­ta­ments i enti­tats veïnals de les Ter­res de l'Ebre recla­men la gratuïtat imme­di­ata dels peat­ges per solu­ci­o­nar la sinis­tra­li­tat. “No es pror­ro­garà mai, si de mi depèn. Pas­saré a la història com l'única per­sona que no ha pror­ro­gat una con­cessió a Espa­nya”, ha asse­gu­rat, sense voler pre­ci­sar si hi haurà o s'avançarà la gratuïtat d'aquesta via.

Sí que ha vol­gut refer­mar que els trams encara pen­dents de l'auto­via A-7 con­ti­nuen sent objecte de tre­ball per part del Minis­teri. D'una banda, en el sec­tor comprès entre Alta­fu­lla i Vila­franca del Penedès on, ha recor­dat, hi cir­cu­len uns 23.000 vehi­cles al dia, al vol­tant d'un 17% cami­ons. “Ja s'està redac­tant el pro­jecte entre Alta­fu­lla i la Pobla de Mon­tornès. Als pres­su­pos­tos de 2016 es pre­ve­uen par­ti­des. Estu­di­a­rem també la dupli­cació entre Tor­re­dem­barra i Vila­franca, com dema­nen els alcal­des”, ha apun­tat. A la zona de les Ter­res de l'Ebre, ha asse­gu­rat, pre­veu que durant l'any vinent es lici­tin la redacció dels pro­jec­tes cons­truc­tius entre la Jana i el Perelló i aquesta última població i l'Hos­pi­ta­let de l'Infant.

La minis­tra ha trac­tat de mos­trar una imatge com­pren­siva i con­ci­li­a­dora amb els alcal­des i la Gene­ra­li­tat. Ha avançat que la pos­si­bi­li­tat que els cami­ons cir­cu­lin per l'AP-7 amb boni­fi­ca­ci­ons al tram ebrenc, tal i com es va posar en pràctica a la N-II a Girona, està “ sobre la taula”. Segons ha pun­tu­a­lit­zat, la reunió pre­vista durant aquesta set­mana o prin­ci­pis de la vinent amb el Govern haurà de per­me­tre defi­nir les “alter­na­ti­ves” per fer front al pro­blema del trànsit pesant. “S'ha de pen­sar amb els ciu­ta­dans i les pobla­ci­ons”, ha remar­cat, posant èmfasi en pri­o­rit­zar la segu­re­tat. Li ha recla­mat solu­ci­ons també, explícita­ment, el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Santi Vila, tot recor­dant les experiències d'“èxit” prac­ti­ca­des a Cata­lu­nya. Vila, en aquest sen­tit, ha asse­gu­rat que la Gene­ra­li­tat és par­tidària de mesu­res “auda­ces” per opti­mit­zar el trànsit entre auto­pis­tes i car­re­te­res en cor­re­dors com el Medi­ter­rani per acon­se­guir “la màxima segu­re­tat viària”.

Noves roton­des

Amb la decisió dels cami­ons encara pen­dent, les úniques solu­ci­ons que ha posat Pas­tor sobre la taula són les famo­ses roton­des a l'eix de la N-340, una mesura que no agrada als alcal­des ebrencs, que la veuen com una pro­lon­gació inde­fi­nida de la pro­vi­si­o­na­li­tat i que no solu­ci­o­narà l'alta den­si­tat de trànsit –espe­ci­al­ment, pesant– i sinis­tra­li­tat exis­tent. En el cas del tram del Camp de Tar­ra­gona, ha anun­ciat qua­tre roton­des entre Tor­re­dem­barra i el Ven­drell –Crei­xell, Roda de Berà, Coma-ruga i la Gor­nal–. Uns pro­jec­tes, ha recor­dat, es tro­ben en fase de redacció i pre­veu lici­tar-los durant 2016 per un import de 12,1 mili­ons d'euros.

També ha enu­me­rat els pro­jec­tes pen­dents al tram ebrenc de la N-340. Segons ha pre­ci­sat, aquest novem­bre es lici­ta­ran les roton­des pre­vis­tes a Alca­nar, Sant Car­les de la Ràpita, Camar­les, l'Amet­lla de Mar i l'Hos­pi­ta­let. També es remo­de­larà l'accés a Amposta per la car­re­tera i, de cara el mes de març, es pre­veu ende­gar la cons­trucció de roton­des als acces­sos del Perelló i de l'Ampo­lla, a banda d'obres de la senya­lit­zació, els vorals i sis­te­mes de con­tenció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia