Societat

Turisme

Luxe a la Toscana catalana

Una parella d'holandesos ha creat una casa rural de luxe després de quedar fascinats amb el paisatge del sud de l'Anoia

La pràctica totalitat dels visitants són de fora de l'Estat espanyol i d'elevat poder adquisitiu

L'holandès Geert van Heij­nin­gen recorda: “El dia que em van dir que no impor­ta­ven ni el cli­ent ni el tre­ba­lla­dor sinó l'acci­o­nista, vaig sor­tir cor­rents per la porta del banc.” Amb la seva dona Jac­que­line, que també tre­ba­llava en el sec­tor finan­cer, van deci­dir-se a fer un canvi de vida per “fer rea­li­tat el que la majo­ria de gent vol, que és que­dar-se sem­pre de vacan­ces”. I va tenir clar que ho faria impul­sant un allot­ja­ment d'alt nivell a Cata­lu­nya, un país que havia visi­tat de vacan­ces amb els seus pares des que era un nen, a finals dels anys sei­xanta. Quan va arri­bar l'hora de bus­car un lloc on fer rea­li­tat el seu somni, van tenir clar que seria a Cata­lu­nya i van visi­tar unes 150 fin­ques de tot el país.

I la que va encai­xar en el seu pro­jecte va aparèixer el 2006 a la torre de Clara­munt: la vil·la de vacan­ces que, el 1900, es va fer cons­truir el marquès de Giro­ne­lla. La ubi­cació va jugar molt a favor, perquè el muni­cipi és “a prop de tot i lluny de tots”. En Geert explica que els visi­tants valo­ren la tran­quil·litat de l'entorn, però també la pro­xi­mi­tat a Bar­ce­lona, Mont­ser­rat, els cellers del Penedès, la Costa Dau­rada i, fins i tot, els Piri­neus.

Cinc anys després, obrien la casa amb els pri­mers qua­tre apar­ta­ments, que s'ani­rien com­ple­tant fins als vuit actu­als. El con­cepte que pro­po­sen és el de turisme rural amb totes les como­di­tats que els visi­tants tin­drien a casa seva, una tendència que, segons Van Heij­nin­gen, ja fun­ci­ona des de fa anys en regi­ons com ara la Tos­cana ita­li­ana. Tot i que per al cli­ent autòcton és des­co­ne­gut, en Geert defensa que el seg­ment més luxós del turisme rural té molt recor­re­gut a fer a Cata­lu­nya. L'holandès hi afe­geix que, sovint, “tam­poc comprèn el preu”, a par­tir d'uns mil euros set­ma­nals per apar­ta­ment. De fet, en cinc anys, només han pas­sat per Torre Nova cinc cli­ents de l'Estat espa­nyol. La majo­ria són holan­de­sos i bel­gues, seguits d'ale­manys, angle­sos i visi­tants de països molt més llu­nyans, com ara els Estats Units, l'Índia o Austràlia. Tots de per­fils amb un alt poder adqui­si­tiu.

Un cop a la torre de Clara­munt, els turis­tes –unes qua­ranta per­so­nes aquesta set­mana– “gau­dei­xen d'una experiència autèntica al poble, van als bars i res­tau­rants, al super­mer­cat, a la fleca...” La casa no té ni recepció ni bar pre­ci­sa­ment perquè l'objec­tiu dels pro­pi­e­ta­ris “és col·labo­rar amb l'entorn”. Els visi­tants també aca­ben gra­ta­ment sor­pre­sos per les fes­tes majors, els cor­re­focs i les calçota­des.

Una experiència, però, sovint incom­presa. Per exem­ple, els bancs només els van donar finançament per com­prar l'immo­ble, “perquè no cre­ien en el turisme en aquesta zona”. Geert van Heij­nin­gen defensa que, “tot i que a les admi­nis­tra­ci­ons els costi de veure”, el sud de l'Anoia pot ser “la Tos­cana cata­lana”, per la seva ubi­cació i l'entorn natu­ral. També asse­gura que ja es pre­pa­ren ini­ci­a­ti­ves simi­lars a la seva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia