La Generalitat entén que qui passi per la C-58 hagi de pagar el peatge de les Fonts

Creu que, per aspirar a la bonificació de gratuïtat, els rubinencs haurien de passar per vies més secundàries

El decret per a la gratuïtat del peatge de les Fonts pre­veu que se'n bene­ficiïn tots aquells usu­a­ris que tin­guin domi­ci­liat un OBE-Tele­tac a enti­tats finan­ce­res de Sant Cugat, Rubí i Ter­rassa, i que facin les seves entra­des i sor­ti­des a la C-16 per aques­tes pobla­ci­ons. Tenint pre­sent que l'empa­dro­na­ment ja no és un requi­sit neces­sari, Autema va ins­tal·lar dos pòrtics amb càmeres lec­to­res de matrícules, a la mateixa C-16 i a la C-58, per evi­tar que es bene­fi­ci­es­sin de la mesura ciu­ta­dans de pobla­ci­ons més llu­nya­nes que, per exem­ple, vul­guin fer dre­cera per anar fins a Bar­ce­lona sense abo­nar cap import. «Aquests tipus de des­comp­tes estan pen­sats per afa­vo­rir la mobi­li­tat de pro­xi­mi­tat obli­gada», afir­men fonts del Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, que con­si­de­ren que, en el cas dels rubi­nencs que vul­guin anar a Vila­de­ca­valls pas­sant per Ter­rassa, «dis­po­sen de vies més locals que no pas la C-58».

Segons les matei­xes fonts, «els pòrtics són impres­cin­di­bles perquè el decret de gratuïtat tin­gui sen­tit» i hi afe­gei­xen que, en cas que no hi fos­sin, «es podrien donar situ­a­ci­ons de satu­ració del trànsit com passa a Vall­vi­drera». En aquest sen­tit, el depar­ta­ment té molt clar que és impos­si­ble dis­cer­nir si algú que passa pel peatge de les Fonts, i després ho fa per la C-58, és de Rubí o no ho és. En canvi, sí que reco­neix que tenen dret a la boni­fi­cació els usu­a­ris que, després de sor­tir per Ter­rassa, vagin a Mata­de­pera, Relli­nars o, per car­rers secun­da­ris, a Vila­de­ca­valls mateix. El par­tit que va pre­sen­tar ini­ci­al­ment la moció, ACR, té la sos­pita que Autema dis­posa de més con­trols per no apli­car els des­comp­tes.

La inclusió de Viladecavalls, a debat

El director gerent de la Cambra de Terrassa, Josep Prats, és de l'opinió que mesures com la gratuïtat del peatge de les Fonts «haurien de tenir en consideració tota l'àrea d'influència de Terrassa», de manera que no quedessin discriminades poblacions com Viladecavalls o Vacarisses. Segons ell, ampliant l'àmbit d'acció «s'evitarien situacions que no tenen sentit, com que hi hagi ciutadans que tinguin dret al descompte i d'altres que no, per 100 metres de diferència», i, a més, ho trobaria més just perquè «de Vacarisses cap al nord hi ha un cert trencament». La Cambra, que defensa l'eliminació dels peatges a llarg termini, aposta per la simplificació de la mesura, o com a mínim que aquesta sigui més àgil a l'hora de demanar-la. Pel que fa al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, recorda que les mesures de gratuïtat li costen «uns 40 milions d'euros a l'any» i, tot i reconèixer que «és molt difícil posar límits», afirma que aquests es delimiten després d'un rigorós estudi tècnic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.