Infraestructures

Dibuixant la via verda del Vallès

El Parlament insta ara el govern a dedicar un tram de la interpolar al camí verd

La rei­vin­di­cació de la via verda al Vallès va arri­bar un cop més al Par­la­ment. Va ser dime­cres arran d'una reso­lució pre­sen­tada pel dipu­tat de Ciu­ta­dans, José Domingo, que insta el govern a cons­truir la via verda com més aviat millor. Aquesta part va ser apro­vada per tots els grups. Però a més hi afe­geix un segon punt, apro­vat per tots els grups, a excepció del PSC, en què es demana al govern que dedi­qui «única i exclu­si­va­ment» l'antic traçat fer­ro­vi­ari entre Sant Quirze i l'estació de Bella­terra, i els ter­renys reser­vats a Cer­da­nyola per al vial inter­po­lar a la via verda.

Aquesta petició topa ara amb l'opció defen­sada pel Depar­ta­ment de Política ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques, que vol fer com­pa­ti­ble la cons­trucció de tots dos vials, l'inter­po­lar i el camí verd, per la reserva de ter­renys que trans­cor­ren en paral·lel a la via dels fer­ro­car­rils. Aquesta pro­posta, que també recull el pla d'infra­es­truc­tu­res del trans­port de Cata­lu­nya, apro­vat el 2006, pre­veu la for­mació d'una car­re­tera de doble calçada amb limi­tació d'acces­sos amb encre­ua­ments for­mats per gira­to­ris. Pel que fa al terme de Bella­terra, la pre­visió és que el futur vial inter­po­lar es cons­tru­eixi paral·lela­ment a l'antiga línia del fer­ro­car­ril però en una altra rasant, la qual cosa, segons el depar­ta­ment, per­me­tria des­ti­nar l'antiga línia del fer­ro­car­ril al camí verd. Des de l'octu­bre del 2008, el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques de la Gene­ra­li­tat té sobre la taula l'estudi infor­ma­tiu i l'estudi d'impacte ambi­en­tal del vial inter­po­lar. Aquesta via, d'acord amb les pre­vi­si­ons i les reser­ves de ter­renys que fixa els pla­ne­ja­ments urbanístics, ha de tenir una lon­gi­tud d'uns 40 quilòmetres que trans­cor­ren paral·lela­ment a la B-30, el late­ral de l'AP-7, des del muni­cipi del Papiol fins a Car­de­deu pas­sant per Molins de Rei.

Un dels trams més pro­blemàtics afecta el ter­ri­tori comprès entre el polígon de Can Sant Joan, a Sant Cugat del Vallés, i el nucli de Sant Pau de Riu Sec, a Saba­dell. Aquest tram forma part d'una antiga rei­vin­di­cació del ter­ri­tori que és con­ver­tir pre­ci­sa­ment aquesta reserva de ter­renys en la via verda del Vallès, apro­fi­tant que la pro­xi­mi­tat d'esco­les, uni­ver­si­tat i polígons indus­tri­als afa­vo­ri­ria l'ús del camí verd per a ciclis­tes i via­nants, la qual cosa, a més, faria millo­rar la mobi­li­tat a la zona.

També la cons­trucció del vial inter­po­lar ha posat en estat d'alerta els veïns del nucli de Bella­terra, a Cer­da­nyola, ja que la cons­trucció del vial afec­ta­ria una zona fores­tal pròxima als habi­tat­ges i par­tirà el nucli, segons denun­cien els mem­bres de la Pla­ta­forma Via Verda al Vallès. L'Ajun­ta­ment de Sant Cugat, d'altra banda, també s'ha mos­trat con­trari al pas del vial inter­po­lar pel tram del polígon de Can Sant Joan, i en aquest sen­tit han pre­sen­tat al·lega­ci­ons al pla d'infra­es­truc­tu­res i al pla­ne­ja­ment metro­po­lità.

L'Ajun­ta­ment de Sant Cugat con­si­dera aquest tram una via urbana, lluny de la con­cepció que el vial inter­po­lar té com a via d'alta capa­ci­tat per a vehi­cles. El dipu­tat de CiU, Josep Borull, va acla­rir que són par­ti­da­ris de cons­truir el vial inter­po­lar, si bé cal­dria bus­car el con­sens per emplaçar aquesta via en altres ter­renys que no afecti el futur traçat del camí verd.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia