Infraestructures

Més tensió al TAV

Adif por­tarà a terme a par­tir de les 12 de la nit del dilluns 25 d'octu­bre la posada en tensió de la línia aèria de con­tacte de les noves infra­es­truc­tu­res fer­roviàries d'alta velo­ci­tat de la línia entre Madrid, Bar­ce­lona i la fron­tera fran­cesa, en el tram comprès entre la bifur­cació de Mollet i el cen­tre d'auto­trans­for­mació de la Roca del Vallès. D'aquesta manera, amb la posada en tensió d'aquest tram de 25,3 quilòmetres que cir­cula pel Vallès Ori­en­tal, cul­mi­narà una altra fase dels tre­balls d'elec­tri­fi­cació entre Bar­ce­lona i Figue­res. El sis­tema d'elec­tri­fi­cació uti­lit­zat en alta velo­ci­tat està dotat d'una tensió de tre­ball de 25.000 volts. En el tram Bar­ce­lona-Figue­res fun­ci­o­na­ran 3 subes­ta­ci­ons elèctri­ques de tracció, les de Baró de Viver, Riu­da­re­nes i Santa Llo­gaia, així com deu cen­tres d'auto­trans­for­mació. L'exe­cució d'aquest tram té una inversió apro­xi­mada de 4.200 mili­ons d'euros.

Segons Adif, aquesta actu­ació és un pas previ a la posada en ser­vei del ter­cer car­ril entre el Port de Bar­ce­lona i la fron­tera fran­cesa, a finals del 2010.