Infraestructures

infraestructures

La variant d'Amer serà per l'est i no tindrà túnels

El govern ha tret a informació pública l'estudi de la carretera

N'ha canviat el traçat previst inicialment

La millora de “la car­re­tera de la ver­go­nya”, la que va de Salt a Olot pas­sant per Anglès i el cor­re­dor del Ter i el Bru­gent, va rebre ahir un nou impuls amb la vari­ant d'Amer. El Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques va treure a expo­sició pública l'estudi infor­ma­tiu del pro­jecte, que ha can­viat total­ment com­pa­rat amb l'opció pre­fe­rent de fa dos anys, quan es mar­cava el traçat per l'oest del nucli i s'incloïen tres túnels. El pro­jecte final des­plaça la car­re­tera cap a l'est d'Amer, res­se­guint el Bru­gent, i d'aquesta manera no caldrà cons­truir-hi cap túnel.

Seran 5,4km de nova car­re­tera, amb un car­ril per sen­tit, i el tram es des­viarà de la C-63 actual prop de la colònia de la hidroelèctrica. Poc després, hi haurà el pri­mer dels enllaços, que només ser­virà per entrar cap a Amer venint de Girona o per sor­tir d'Amer en direcció a Girona. Es cre­uarà el riu amb un via­ducte de 380 metres i la via pas­sarà entre el Bru­gent i la urba­nit­zació Soli­vent; el via­ducte unirà el poble i la urba­nit­zació. A par­tir d'aquest punt, la car­re­tera s'anirà des­plaçant pro­gres­si­va­ment cap a l'oest fins a tro­bar una altra vegada la C-63, on hi haurà un segon enllaç, que serà com­plet i per­metrà tots els movi­ments. Com a mesu­res ambi­en­tals, en el pro­jecte es pre­veu habi­li­tar dos pas­sos de fauna, per garan­tir la con­nec­ti­vi­tat ecològica, i fer també tres pas­sos infe­ri­ors, per no tallar camins que actu­al­ment ja exis­tei­xen a la zona. Tot el pro­jecte estarà a infor­mació pública en el ter­mini d'un mes.

Estat del cor­re­dor

La millora del cor­re­dor del Ter i el Bru­gent entre Salt i Sant Esteve d'en Bas és una de les prin­ci­pals recla­ma­ci­ons ter­ri­to­ri­als de la zona per la peri­llo­si­tat de la car­re­tera actual. Quant a la resta de trams, el govern està fent el pro­jecte cons­truc­tiu de la via entre la Cellera i Anglès, que també tindrà una vari­ant, i traurà a expo­sició pública la vari­ant de Bes­canó l'any que ve.

Comencen les obres en un tram de l'eix transversal

El desdoblament de l'eix transversal continua avançant, un cop desencallat el finançament de la infraestructura. Ara han començat els treballs d'ampliació, de dos carrils per sentit, en tot el traçat entre Gurb i Cervera, un mes després que la concessionària Cedinsa adjudiqués els treballs. Segons el Departament de Política Territorial, les feines s'estan centrant ara mateix en la tala d'arbres i el desbrossament, que són els treballs previs per començar les obres de desdoblament. L'ampliació en aquest tram es farà resseguint la carretera actual, i no presenta les mateixes complicacions que el tram gironí entre Gurb i Caldes de Malavella. En aquesta part, on hi ha molts més túnels i viaductes, les obres van començar ja fa mesos. Pel que fa a les millores de l'asfalt a la calçada actual, que també van començar fa poques setmanes i que causen restriccions en el trànsit, es troben ja al 50% d'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.