Serveis

infraestructures

Una altra reivindicació per a la millora de la xarxa de tren

La plataforma per a la defensa del ferrocarril va demanar que es posi remei amb urgència a la deixadesa de les estacions d'Altafulla i de Torredembarra

El col·lec­tiu que vet­lla perquè els usu­a­ris del tren dis­po­sin d'ins­tal·laci­ons i de ser­veis de pri­mera línia –bas­tant lluny de la rea­li­tat– va tor­nar a aixe­car la veu per denun­ciar la dei­xa­desa de les esta­ci­ons d'Alta­fu­lla i de Tor­re­dem­barra i la reper­cussió que això té per als resi­dents de les pobla­ci­ons del vol­tant. “Alta­fu­lla s'ha con­ver­tit en un abai­xa­dor i la pro­vi­si­o­na­li­tat de l'estació de Tor­re­dem­barra ja fa vint anys que dura. Les ins­tal·laci­ons s'han de dig­ni­fi­car”, va subrat­llar Car­los Mon­te­jano, un dels por­ta­veus de la pla­ta­forma.

En l'acte de pro­testa, con­sis­tent en un viatge des de Reus fins a Tor­re­dem­barra, es va tor­nar a insis­tir en la neces­si­tat que es posi en fun­ci­o­na­ment una xarxa cir­cu­lar de roda­lies i que es reo­bri per als viat­gers la línia entre Reus i Roda, fins ara des­ti­nada única­ment al trans­port de mer­ca­de­ries. Mon­te­jano va recor­dar que “de solu­ci­ons tècni­ques, ja n'hi ha” i a més que “aquesta pro­posta ja figura en el Pacte Naci­o­nal d'Infra­es­truc­tu­res”. L'únic incon­ve­ni­ent, però, és la volun­tat política. Des de la pla­ta­forma s'ha aler­tat d'una pos­si­ble pri­va­tit­zació del tren: “Se n'està par­lant molt i el que volem real­ment és que hi hagi un ser­vei digne amb tari­fes asse­qui­bles. Si els trens sem­pre van plens, per què no els amplien”, va dir Mon­te­jano.

Altres opcions de transport

La plataforma també es va fer ressò de les molèsties que ocasionen als usuaris les males condicions de les instal·lacions d'Altafulla i Torredembarra, i que els obliguen a utilitzar altres mitjans de transport. Però no només als habitants d'aquests municipis, sinó als dels voltants, com ara la Riera, la Nou, Vespella o la Pobla de Montornès, entre d'altres. Per exemple –agafant dades de l'Idescat i d'altres bases d'estadístiques–, des de Torredembarra cada dia agafen el cotxe 3.310 persones per anar a fora, mentre que des d'Altafulla el nombre és de 1.373. Pel que fa al transport col·lectiu, la xifra és molt menor –675 des de la Torre i 209 des de l'abaixador d'Altafulla–, donant a entendre que surt més a compte agafar el cotxe propi que no pas confiar en el transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.