Noves rutes directes de Tarragona a Salou, Vila-seca i Cambrils tanquen l'expansió del «bus exprés» al Camp

Els serveis coordinen horaris per anar a l'estació del TAV

Després que des del gener ja s'hagin implan­tat expe­di­ci­ons sense para­des intermèdies de Tar­ra­gona a Reus o a Valls, l'exe­cució del pla de viat­gers al Camp es com­pleta ara amb noves rutes –per tot l'any– amb la costa, pen­dent només de l'estudi per millo­rar la con­nexió entre Tar­ra­gona i Bar­ce­lona per auto­pista.

D'una banda, així, es creen 11 viat­ges semi­di­rec­tes dia­ris de dilluns a diven­dres entre Tar­ra­gona, Vila-seca i Salou, on per pri­mer cop s'arriba a una àrea de l'inte­rior del muni­cipi que ara estava sense trans­port públic, l'entorn del car­rer Ciu­tat de Reus. Això com­pleta un total de 24 expe­di­ci­ons diàries, 12 per sen­tit. Els dis­sab­tes també se n'aug­men­ten dos, fins a 14, i el diu­menge tres més, fins a vuit, en un tra­jecte que el 2008 va tenir mig milió de viat­gers, i que ara es veurà reduït a gai­rebé la mei­tat de temps, d'una hora a mitja. D'altra banda, i per pri­mer cop, des d'ahir fun­ci­o­nen 14 expe­di­ci­ons direc­tes –a través de la nova A-7– entre Tar­ra­gona i Cam­brils, per a un total de 45 viat­ges els dies labo­rals i vuit més els caps de set­mana, en un iti­ne­rari que, en bus, l'any pas­sat van fer unes 120.000 per­so­nes. Per ara tindrà dues para­des, a l'estació de busos i l'ajun­ta­ment, si bé ja es vol que coor­dini ser­veis amb la futura estació de tren «per aju­dar a for­mar un sol pol de trans­port», diu Villa­lante. Segons ell, els ser­veis direc­tes «són la manera que gua­nyi quota el trans­port públic», si bé recorda que els tra­jec­tes amb para­des intermèdies que hi havia fins ara gai­rebé no es toquen. La cre­ació dels nous ser­veis, que es coor­di­nen amb els hora­ris dels busos de Tar­ra­gona a l'estació del TAV, cos­tarà uns 190.000 euros al govern.

Servei a la carta a Renau

El govern també va anunciar que Autocars Segarra farà un servei de bus a la carta, tots els dies laborals, entre Renau i Tarragona: a les 6.50 h d'anada, i a les 15.15 i les 18.50 h de tornada. Per usar-lo, caldrà trucar o enviar un correu electrònic abans de les 21.00 h de la vigília. L'alcaldessa, Rosa Parés, destacava que feia «14 anys que ho demanaven», i confia que tingui demanda fins i tot per incorporar-lo a la ruta ordinària. Ara, a Catalunya només hi ha 22 municipis sense transport públic, dos dels quals al Camp –l'Albiol i Mont-ral–, si bé es treballa per crear-hi un servei semblant –que ja funciona de fa anys a la Conca i el Priorat– abans del 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.