El futur eix de la Conreria escurçarà un quart d'hora el viatge de Badalona a Granollers

Es redueix l'impacte a Tiana amb un túnel més llarg i de cota inferior i es manté l'opció del peatge tou per pagar-ne una part

La con­se­lle­ria de Política Ter­ri­to­rial de la Gene­ra­li­tat ha vol­gut fer pública la seva pro­posta de traçat tres mesos abans que es publi­quin els estu­dis infor­ma­tius i d'impacte ambi­en­tal per faci­li­tar la pre­pa­ració d'al·lega­ci­ons quan surti a infor­mació pública, com a molt tard a mit­jan juny, segons el con­se­ller Joa­quim Nadal. No es pre­ve­uen dis­crepàncies sig­ni­fi­ca­ti­ves dels ajun­ta­ments de Tiana i Sant Fost de Campsen­te­lles perquè s'ha bus­cat un acord. L'aposta pel túnel sota la serra de Marina ha permès «vèncer les reticències», segons el con­se­ller, que afirma categòrica­ment que «una car­re­tera sense túnel avui no es pot plan­te­jar».

Pel Vallès, el traçat comença a l'enllaç de la C-59 amb l'AP-7 a Santa Perpètua de Mogoda. La via con­nec­tarà al nus de Mollet del Vallès amb la C-17, la C-33 i l'N-152a. Un via­ducte de 600 metres de llar­gada tra­ves­sarà el riu Besòs, després del qual la via enllaçarà amb la BV-5001 i el nucli de Sant Fost de Campsen­te­lles abans de la boca nord del túnel de la Con­re­ria. El pre­si­dent de l'empresa pública Tabasa, que cons­truirà i explo­tarà l'obra, Josep Mir, recorda que avui pas­sen uns 15.000 vehi­cles dia­ris pel cen­tre de Sant Fost. El túnel de la Con­re­ria tindrà doble tub i tres quilòmetres de llar­gada. A la sor­tida per la boca sud, cre­uarà la riera de Mon­ta­le­gre i con­nec­tarà amb l'actual B-500. També con­nec­tarà amb el Camí dels Fran­ce­sos a Tiana i la urba­nit­zació de Mas Ram. Se situa entre els dos pas­sos supe­ri­ors de la B-500, que s'apro­fi­ten, i tra­vessa la B-20 per un pas infe­rior fins a enllaçar amb el nucli urbà de Bada­lona per mitjà d'una rotonda. El govern català i l'Ajun­ta­ment dibui­xen avui el traçat del tram fins a la C-31, la con­nexió amb la qual estarà asse­gu­rada en el pro­jecte cons­truc­tiu. És una obra que supo­sarà una inversió de 400 mili­ons i el con­se­ller es mos­tra pru­dent en els ter­mi­nis. El 2012 hau­ria d'estar apro­vat el pro­jecte cons­truc­tiu i l'obra es podria posar a lici­tació entre aquest any i el següent. El peatge tou es manté com una opció de paga­ment d'una part de l'obra. Nadal deixa clar que el peatge finançaria una part petita de l'obra, que pagarà Tabasa via endeu­ta­ment. El nou eix serà una via de gran capa­ci­tat amb dues calçades de dos car­rils per sen­tit i una limi­tació de velo­ci­tat de 100 km/h. Els 11 quilòmetres de traçat per­me­tran el pas d'una mit­jana de 25.000 vehi­cles dia­ris i reduirà un 15% el trànsit actual del nus de la Tri­ni­tat, segons els càlculs del govern. També es cal­cula un estalvi de temps de tretze minuts entre Bada­lona i Mollet i de quinze, entre Bada­lona i Gra­no­llers. En con­nec­tar al Vallès amb l'auto­pista AP-7 i la C-17 també escurça la ruta des del Bar­ce­lonès Nord i el Baix Maresme a Girona o Vic.

Descomptes a Vallvidrera, a l'estiu

El govern i Tabasa ja han decidit un termini per a l'entrada en funcionament als túnels de Vallvidrera dels descomptes per als vehicles d'alta ocupació (VAO). El president de l'empresa anuncia que serà «segur» a l'estiu. També se sap que la bonificació del peatge arribarà al 20% per als vehicles que duguin tres o més ocupants. El conseller Nadal afegeix que la mesura s'implantarà quan hagi tornat a Catalunya el director general de Tabasa, Albert Vilalta, segrestat des de fa mesos al nord d'Àfrica per la branca magribina d'Al-Qaida. El conseller recorda que Vilalta ha treballat molt en aquest projecte per adoptar una tecnologia que permeti comptar els ocupants de cada vehicle. Inicialment estava previst que les bonificacions comencessin l'1 de gener d'aquest any. Algunes de les tecnologies provades per Tabasa als túnels són la gravació d'imatges i un sistema d'infrarojos que detecta la longitud d'ona de la pell dels ocupants de cada vehicle. El govern no vol implantar el sistema fins que no estigui segur que funciona, però ja es preveu que es podrà presentar la tecnologia els pròxims mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.