Infraestructures

Vilafranca del Penedès

L'estació de trens regionals del Penedès s'alenteix

El PSC reclama que el govern local (CiU) deixi de pressionar per l'emplaçament al centre perquè “retardaria” la seva construcció, al 2012

La Generalitat assumirà la gestió de la línia

L'estació de trens regi­o­nals d'alta velo­ci­tat de Vila­franca del Penedès que es va recla­mar en la Decla­ració d'Olèrdola el 25 de gener del 2001, que recull el pla direc­tor ter­ri­to­rial de l'Alt Penedès, que pre­veu el pla de trans­port de viat­gers per al període 2008-2012 i també el pla espe­cial d'infra­es­truc­tu­res, va per­dent gas. Aquest és el mis­satge que fa arri­bar aquests dies el PSC de la ciu­tat i la direcció de la fede­ració dels soci­a­lis­tes al ter­ri­tori. El motiu, segons els soci­a­lis­tes, és la “pas­si­vi­tat” que manté el govern de CiU que “durant un any i mig” no ha fet cap pas per fer les ges­ti­ons perquè el Minis­teri de Foment iniciï els tràmits per a la seva cons­trucció. Fran­cisco Romero, el cap del PSC a la ciu­tat, con­si­dera que “men­tre CiU con­ti­nua insis­tint perquè l'estació es faci al cen­tre, quan saben que tècni­ca­ment no és pos­si­ble, els altres muni­ci­pis fan les pri­me­res ges­ti­ons perquè es cons­tru­ei­xin o s'habi­li­tin les esta­ci­ons i aquesta inde­fi­nició fa que la ciu­tat perdi opor­tu­ni­tats. El 2012 ens podem tro­bar que la de Vila­franca no sigui una de les pri­me­res esta­ci­ons que obri i això no només afecta la ciu­tat sinó tot el Penedès”.

El pla de trans­port de viat­gers per al període 2008-2012 pre­veu la cre­ació de 5 línies de trens regi­o­nals apro­fi­tant el traçat de la línia de tren d'alta velo­ci­tat. Aques­tes línies per­me­tran enllaçar les 8 esta­ci­ons que es repar­ti­ran entre Figue­res, Girona, Bar­ce­lona, Vila­franca del Penedès, Tar­ra­gona, l'Aldea i Lleida, fins ara con­nec­ta­des per ser­veis con­ven­ci­o­nals de trens regi­o­nals. Aquests nous ser­veis en alta velo­ci­tat –els com­bois direc­tes i semi­di­rec­tes viat­ja­ran a 220 qui­lo­me­tres per hora– faran que es redu­eixi més de la mei­tat el temps del tra­jecte res­pecte d'ara. Les 5 línies esta­ran ges­ti­o­na­des per la Gene­ra­li­tat, tal com marca el con­veni de tras­pas­sos fer­ro­vi­a­ris.

El govern vol alter­na­ti­ves

El por­ta­veu del govern local (CiU), Aureli Ruiz, va reconèixer ahir que en aquests últims mesos no s'ha pres­si­o­nat sobre la cons­trucció de la nova estació de regi­o­nals però va apun­tar que Vila­franca ara té altres pro­jec­tes “més urgents” com la cons­trucció de la nova estació del cen­tre. Ruiz va recor­dar que el ple de Vila­franca es va mani­fes­tar el febrer del 2008 a favor de la cons­trucció de l'estació de regi­o­nals al cen­tre amb els vots de CiU, la CUP, el PP i ERC. El PSC hi va votar en con­tra i ICV es va abs­te­nir perquè con­si­de­rava que no tenia prou infor­mació tècnica de la petició. El por­ta­veu del govern vila­franquí con­si­dera que “CiU mai s'ha opo­sat a la cons­trucció de l'estació però que es dema­nen alter­na­ti­ves que encara no s'han pre­sen­tat”. “Volem un pro­jecte con­sen­suat”. La moció a la qual feia referència Ruiz es va apro­var quan era alcalde Mar­cel Esteve i Romero era el regi­dor d'Urba­nisme. Ruiz con­si­dera que “el pla de viat­gers no deixa tan clar que Vila­franca tin­gui una estació sinó que es faria en funció d'un volum d'usu­a­ris” i que intu­eix que la decisió de fer l'estació no depèn de la posició del govern –tots els tràmits de reserva de sòl i les expro­pi­a­ci­ons ja estan fetes–, “sinó de la situ­ació de crisi que hi ha actu­al­ment que farà alen­tir totes les inver­si­ons. Dubto, sin­ce­ra­ment, que les esta­ci­ons esti­guin fetes el 2012”, con­clou.

Ahir la zona on Foment pre­veu fer l'estació estava tan­cada i només es veien trens a les vies mor­tes de la base de mun­tatge del TAV que es va cons­truir. L'estació esta­ria a tocar i també l'àrea de ser­veis amb un cen­tre comer­cial i un parc d'ofi­ci­nes que va pre­veure el PSC.

Mentre CiU insisteix amb l'estació al centre altres estan gestionant les obres
Francisco Romero
cap del PSC a Vilafranca
La decisió de fer l'estació no depèn de la posició del govern, sinó de la crisi
Aureli Ruiz
Portaveu del govern (CiU)

La “credibilitat” de Romero, en dubte pels veïns

El portaveu dels veïns afectats pel pas del TAV a Vilafranca, Josep Anton Doblas, es va mostrar ahir molt crític amb l'anunci de la reunió que fa dies va mantenir el cap de l'oposició a l'Ajuntament, Francisco Romero (PSC), amb el president d'Adif. Segons Doblas, “la ciutadania només reconeixerà o donarà credibilitat a una visita d'Adif en què hi hagi la presència de l'alcalde, Pere Regull (CiU), i vagi acompanyat de la resta de partits, si és que les reunions es fan amb la intenció de sumar”. Doblas va explicar que l'anterior govern –en què Romero era el regidor d'Urbanisme– sabia dels “incompliments” d'Adif i va ser “feble” en no fer aturar les obres. El portaveu veïnal afegeix, en una nota, que la promesa que ha fet Romero en què assegura que el PSC treballarà a Madrid per aconseguir fons per solucionar els problemes dels veïns no és “creïble” si els que ho han de fer són els mateixos diputats que fa un any van entrevistar-se amb els veïns i els van dir que “tot era correcte”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia