Urbanisme

Anul·len el projecte de vial a Can Turon perquè contravé al pla general de Girona

Pel jutjat contenciós administratiu, el carril construït per l’obertura del Leroy Merlin el 2019 ocupa massa zona verda

L’Ajuntament presenta un recurs al TSJC

Una sentència del jut­jat con­tenciós admi­nis­tra­tiu número 3 de Girona ha anul·lat un pro­jecte urbanístic de l’Ajun­ta­ment gironí. El jutge resol que el vial de Can Turon, a tocar del sec­tor de l’Ave­lla­neda, con­travé al pla d’orde­nació urbanística muni­ci­pal (POUM) –o pla gene­ral– de Girona perquè ocupa massa superfície de zona verda (més del 10%).

El vial va ser cons­truït per des­do­blar i ampliar el ramal de sor­tida de la C-65 al nus de la inter­secció amb l’N-II a Girona, al final de la car­re­tera de Bar­ce­lona, coin­ci­dint amb l’ober­tura del cen­tre comer­cial de Leroy Mer­lin. Segons un estudi de mobi­li­tat, calia fer el ter­cer car­ril perquè el trànsit fos més fluid al vol­tant del com­plex comer­cial tant en l’entrada a Girona per la car­re­tera de Bar­ce­lona (venint des de Quart per la C-65) com en la sor­tida de la ciu­tat (venint de l’AP-7 en direcció a l’Ave­lla­neda i For­nells de la Selva o a Cassà de la Selva).

Pocs mesos després de l’ober­tura del Leroy Mar­lin, Bau­haus, a través de la seva empresa mare Werk­haus, va impug­nar el pro­jecte de Can Turon perquè con­si­de­rava que no s’havien seguit els pas­sos nor­ma­tius per no retar­dar l’ober­tura del Leroy Mer­lin. Fonts de la com­pa­nyia ale­ma­nya han pre­fe­rit ara no valo­rar la reso­lució.

“Espai de via­li­tat”

La sentència, del 21 d’abril, sosté que l’obra de Can Turon supera el 10% de zona verda perquè inclou un espai aïllat de 210 m². Pel magis­trat, l’espai és “un únic espai de ser­veis via­ris”, i no una zona d’esbarjo o per amor­tir l’impacte de la infra­es­truc­tura com sosté el con­sis­tori. Segons el jutge, el vial fa 1.197 m² (dels 10.510 m² de tot l’àmbit), cosa que con­travé a l’arti­cle 148.2 del POUM, que con­ce­deix un màxim de 10% de zona verda en parcs i jar­dins urbans “per a apar­ca­ment i trànsit rodat”.

L’Ajun­ta­ment i Leroy Mer­lin han pre­sen­tat un recurs al Tri­bu­nal Supe­rior de Justícia de Cata­lu­nya (TSJC). La reso­lució del con­tenciós admi­nis­tra­tiu anul·la dos acords de la junta de govern que apro­va­ven el pro­jecte cons­truc­tiu (un del novem­bre del 2018 i un altre del febrer del 2019). El con­sis­tori va tra­mi­tar el vial, però Leroy Mer­lin va assu­mir majo­ritària­ment el cost del car­ril (632.275 euros) perquè hi tenia con­di­ci­o­nada la llicència d’ober­tura. El cen­tre de bri­co­latge, obert el 2019, va sig­ni­fi­car una inversió de 31 mili­ons d’euros.

D’altra banda, el juny del 2020, el TSJC va decla­rar nul·la la llicència donada per la Gene­ra­li­tat al cen­tre de bri­co­latge. El govern va esme­nar el pro­ce­di­ment i la hi va con­ce­dir fa uns mesos, deta­lla el regi­dor d’Urba­nisme, Lluís Martí (Junts).

LA DATA

15.06.19
Va ser
el dia que Leroy Merlin va obrir el seu centre de Girona. Ocupa 11.500 m² i hi va invertir 31 milions.

LA XIFRA

11,38
per cent
de zona verda ocupa el tercer carril del vial de Can Turon, segons la sentència; pel consistori, un 9,40%.

LA FRASE

La suma de 987 m² i de 210 m² són 1.197 m², és a dir, un 11,38%, superior al 10% que permet l’article 148.2 del POUM
Fragment de la sentència


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia