Infraestructures i serveis

Semaf rebutja el traspàs de Rodalies i diu que arribarà “fins a l’última conseqüència” si es transfereix el personal

Els maquinistes denuncien que la Generalitat ha estat “incapaç” de millorar el servei des que el gestiona

El sin­di­cat de maqui­nis­tes Semaf ha expres­sat aquest dijous el seu rebuig a un traspàs de Roda­lies de la Gene­ra­li­tat després que el govern espa­nyol es com­pro­metés a estu­diar-lo en la bila­te­ral de dilluns. El sin­di­cat adver­teix que “denun­ciarà for­mal­ment i arri­barà fins a l’última con­seqüència uti­lit­zant els mit­jans al seu abast” si en un acord de traspàs de Roda­lies implica també la trans­ferència de per­so­nal con­tra la seva volun­tat.

Semaf ha afir­mat que la nor­ma­tiva euro­pea pro­mou un espai fer­ro­vi­ari comú i que la posició del sin­di­cat no implica tras­pas­sar per­so­nal i mate­rial d’un “ser­vei públic essen­cial i molt menys a admi­nis­tra­ci­ons que han demos­trat ser inca­pa­ces de millo­rar el ser­vei al ciu­tadà estant sota la seva gestió”.

Segons explica Semaf en un comu­ni­cat, la majo­ria de maqui­nis­tes els han fet arri­bar la seva pre­o­cu­pació per l’even­tual traspàs de Roda­lies a la Gene­ra­li­tat i els ha mani­fes­tat la seva intenció de con­ti­nuar en el Grup Renfe. En aquest sen­tit, el sin­di­cat avisa que si es produís el traspàs de Roda­lies, però no del per­so­nal no hi ha cap empresa amb uns recur­sos humans sufi­ci­ents per fer-se’n càrrec. A més, recorda que els pro­fes­si­o­nals del Grup Renfe tenen el dret pro­te­git per con­veni segons el qual se’ls ha de per­me­tre la mobi­li­tat i esco­llir el lloc de tre­ball.

“No tole­ra­rem l’agressió que supo­sa­ria la nego­ci­ació d’una trans­ferència de la manera que es pretén rea­lit­zar, segons les afir­ma­ci­ons públi­ques, i molt menys, obvi­ant l’opinió de les per­so­nes que tre­ba­llen en aques­tes empre­ses”, ha sen­ten­ciat el sin­di­cat.

Aposta per un nou con­tracte pro­grama

Amb tot, el sin­di­cat, que repre­senta el 85% dels maqui­nis­tes, ha recla­mat con­ti­nuar amb l’acord vigent i ha exi­git la sig­na­tura d’un nou con­tracte pro­grama entre la Gene­ra­li­tat i l’ope­ra­dora, pen­dent de sig­nar des de fa anys i que “pos­si­bi­li­ta­ria que el ser­vei al ciu­tadà millorés nota­ble­ment”.

“El Con­tracte Pro­grama suposa una eina clau perquè la Gene­ra­li­tat esta­bleixi fixar el marc de rela­ci­ons entre el Govern i Renfe per esta­blir els estàndards de qua­li­tat reque­rits per a admi­nis­tració autonòmica i fixar les obli­ga­ci­ons en quant a recur­sos i ser­vei que l’ope­ra­dor fer­ro­vi­ari ha de pres­tar”, argu­menta el sin­di­cat.

Un altre argu­ment del sin­di­cat con­tra el traspàs de Roda­lies és que “des­viar recur­sos finan­cers” per a una “dupli­ci­tat en la gestió i admi­nis­tració. “Tot això, en detri­ment dels recurs que actu­al­ment estan des­ti­nats en la pro­ducció del ser­vei”, apunta Semaf, en referència al per­so­nal ope­ra­tiu, vehi­cles i man­te­ni­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia