Serveis

Montblanc vol implantar el pagament aquest hivern

Algunes de les zones blaves ja estan delimitades fora de muralles, però el govern vol fer un pàrquing subterrani a Sant Francesc i esperar a reordenar tot el trànsit al nucli històric

Pels car­rers de traçat medi­e­val de Mont­blanc, lògica­ment estrets, és millor no aven­tu­rar-se amb el vehi­cle i apar­car fora les mura­lles. Els veïns i els vehi­cles de trans­port que abas­tei­xen les boti­gues són els usu­a­ris més habi­tu­als de les vies del cen­tre històric.

Fa un temps, l'Ajun­ta­ment ja va deci­dir tan­car al trànsit durant cer­tes hores la plaça Major. Actu­al­ment, els dos prin­ci­pals eixos comer­ci­als –car­rers Major i Riber– estan aixe­cats per tal de reno­var-ne el pavi­ment, cosa que ja ha com­por­tat una redis­tri­bució del trànsit i la millora de la con­nexió amb el pàrquing de Sant Miquel, mit­jançant l'ober­tura del car­rer Car­les Mon­far. L'objec­tiu és des­con­ges­ti­o­nar el pri­mer tram del car­rer Major. Quan s'aca­bin els tre­balls a ini­cis de la tar­dor, la volun­tat de l'equip de govern és reor­de­nar tot el trànsit dins i al vol­tant del nucli antic. Per fer-ho, caldrà habi­li­tar més zones d'apar­ca­ment.

Fran­cesc Benet, pri­mer tinent d'alcalde, ha expli­cat: “Pre­te­nem aug­men­tar la mobi­li­tat, perquè hi ha cot­xes que estan esta­ci­o­nats molts dies al mateix lloc”. Ja s'han pin­tat les línies per poder esta­blir dues zones bla­ves a la Mura­lla de Santa Tecla. La implan­tació de les zones bla­ves, que el govern muni­ci­pal vol enge­gar a pri­mers de l'any vinent, està con­di­ci­o­nada al suport de la resta de grups muni­ci­pals. L'alcalde, Josep Andreu, pretén tenir-les en marxa a pri­mers del 2011. “Cal regu­lar el trànsit pel nucli històric, i tan­car-lo par­ci­al­ment. Els veïns i els vehi­cles auto­rit­zats hi podran acce­dir. Ja veu­rem si a través d'un sis­tema de lec­tor de matrícules”. A banda, el govern estu­dia què s'ha de fer amb l'apar­ca­ment de Sant Fran­cesc, el de major capa­ci­tat a l'entrada del nucli històric. L'Ajun­ta­ment té la intenció de fer un pàrquing sub­ter­rani, però de moment no troba con­ces­sionàries dis­po­sa­des a fer-hi la inversió. “Si no hi ha apar­ca­ment sub­ter­rani, l'àrea es trans­for­marà en una plaça”. Ales­ho­res, estu­di­a­ran on tras­lla­dar els cot­xes.

LA FRASE

L'aparcament de Sant Francesc ha de ser una plaça i un pulmó verd per al centre històric
Josep Andreu
ALCALDE DE MONTBLANC

El primer i l'únic pàrquing subterrani, a Santa Coloma

El 21 de novembre del 2002 es va tallar la cinta inaugural de l'obra que més polèmica ha generat des de la transició a Santa Coloma de Queralt. L'aparcament subterrani a la plaça Major va ser una obra contestada i denunciada a la Sindicatura de Comptes per presumptes irregularitats, que mai es van demostrar. Per tota l'oposició municipal i una part del veïnat, aquesta obra pionera a la comarca era una despesa innecessària. La Sindicatura va arxivar les diligències.

La construcció de l'aparcament va recuperar l'aspecte que tenia la plaça fa un segle, amb el desplaçament del rellotge, considerat un monument en honor del franquisme. L'objectiu principal de tot el projecte era “consolidar el nucli antic, perquè sigui un lloc viu, d'on no marxi la gent”, segons l'alcalde d'aleshores, Josep M. Riba. Amb els anys, l'enrenou s'ha oblidat i l'aparcament registra una bona ocupació. “Ningú es queixa, tothom l'ha assumit”, assenyala l'actual batlle, Ramon Borràs. Les tarifes són econòmiques, 0,30 cèntims l'hora, i 53 euros al mes de lloguer. L'ocupació és bona, segons Borràs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.