El pacte d'infraestructures inclou adaptar a tren tramvia la línia de Tortosa a l'Aldea

En el document signat pels tres socis de govern també es preveu que la línia d'alta velocitat tingui estació a les Terres de l'Ebre

El dèficit d'infra­es­truc­tu­res fer­roviàries a les Ter­res de l'Ebre aixeca les crítiques dels alcal­des i els agents soci­o­e­conòmics del ter­ri­tori. De fet, l'alcalde de l'Aldea, el repu­blicà Dani Andreu, jun­ta­ment amb els alcal­des d'Amposta i Tor­tosa faran un acte rei­vin­di­ca­tiu a l'estació de l'Aldea, el 18 de maig, per recla­mar un pla direc­tor per a aquesta estació, que teòrica­ment és l'estació cen­tral de l'Ebre, però on no s'atura l'Euro­med, ni té tots els ser­veis que reque­reix una estació. Aques­tes man­can­ces, però, es poden cor­re­gir amb el pacte naci­o­nal per les infra­es­truc­tu­res, un docu­ment del govern, al qual ha tin­gut accés aquest diari, que té entre les seues pri­o­ri­tats incre­men­tar sig­ni­fi­ca­ti­va­ment l'oferta de ser­vei de trans­port fer­ro­vi­ari de pas­sat­gers a l'estació de l'Aldea, una actu­ació que es desen­vo­lu­parà en la pri­mera fase del pla, és a dir, que hau­ria d'estar enlles­tida el 2015. Amb el pla, també es pre­veu dotar Cata­lu­nya d'una xarxa fer­roviària d'alta velo­ci­tat i ample inter­na­ci­o­nal, i d'una línia d'alta velo­ci­tat al cor­re­dor del Medi­ter­rani amb una estació a les Ter­res de l'Ebre.

Però no es tracta només de millo­rar el ser­vei fer­ro­vi­ari de mit­jana i llarga distància. En aquest sen­tit i amb caràcter pri­o­ri­tari, es pro­posa adap­tar a tren tram­via la línia de Tor­tosa a l'Aldea. Segons el docu­ment del govern, hi ha cor­re­dors fer­ro­vi­a­ris en què, per raó de les carac­terísti­ques del ter­ri­tori, l'apli­cació de cri­te­ris fer­ro­vi­a­ris con­ven­ci­o­nals, pro­pis d'un sis­tema pesant, com­porta cos­tos exces­sius per a l'apro­fi­ta­ment raci­o­nal de la línia i la seua inte­gració en el ter­ri­tori. És pre­ci­sa­ment en aquests cor­re­dors, que es con­si­dera adi­ent modi­fi­car el con­cepte de fer­ro­car­ril con­ven­ci­o­nal per tren tram­via. En el cas de la línia de Tor­tosa a l'Aldea, el pas a tren tram­via supo­sa­ria incre­men­tar la con­nexió entres les dues esta­ci­ons.

Línia a l'inte­rior

Els sig­nants del pacte naci­o­nal per les infra­es­truc­tu­res es com­pro­me­ten a estu­diar la via­bi­li­tat d'un eix fer­ro­vi­ari de l'Ebre cap a l'inte­rior (en la pri­mera fase), ja que actu­al­ment només hi ha la línia cos­ta­nera i la que tra­vessa el nord de la Ribera d'Ebre. La futura línia podria con­nec­tar les capi­tals de comarca.

Final­ment, el pacte inclou una inversió de 7 mili­ons d'euros per la reno­vació de la línia de Reus a Móra d'Ebre.

Connexió ferroviària de l'Aldea al port dels Alfacs

El pacte nacional per les infraestructures recull una de les principals actuacions previstes en la revisió del pla territorial de les Terres de l'Ebre: la connexió ferroviària de l'Aldea amb el port comercial dels Alfacs (Alcanar). L'objectiu és afavorir i potenciar el transport multimodal de mercaderies mitjançant la construcció de terminals multimodals, que disposen d'instal·lacions modernes i ben connectades a la xarxa ferroviària i viària i, si és possible, també als ports. En aquest sentit, el govern considera prioritàries les actuacions als ports de Tarragona i Barcelona, però també en altres indrets, com és el cas de la central de mercaderies Logis Ebre, situada al costat del polígon industrial Catalunya Sud. Així, el document recull una inversió de 20 milions d'euros en la primera fase que serien destinats a la central Logis Ebre, als quals s'afegiran 36 milions d'euros més durant la segona fase (el període 2015-2020).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.