Infraestructures

Tarragonès

La carretera sense amo

La via d'accés a l'estació del TAV a Tarragona continua sense cap administració que la reclami cinc anys després

Adif inicia ara els tràmits per il·luminar-hi la rotonda

L'obertura de la viael 2006 ja va ser polèmica, així com el retard en la seva senyalització

La car­re­tera que enllaça l'N-240, entre Tar­ra­gona i Valls, amb la ter­mi­nal del tren d'alta velo­ci­tat (TAV) del Camp de Tar­ra­gona (als ter­mes de la Secuita i Pera­fort), és una via de pas obli­gat per a gai­rebé tots els que acce­dei­xen a l'estació. El que molts d'aquests usu­a­ris pro­ba­ble­ment des­co­nei­xen és que, des de la seva ober­tura l'estiu del 2006, cap admi­nis­tració no es fa res­pon­sa­ble d'aquesta infra­es­truc­tura ni ha recla­mat ser-ne la pro­pietària. El que va començar sent un pro­blema pun­tual a l'hora de deci­dir la seva inau­gu­ració, s'ha con­ver­tit ja en un buit que s'ha allar­gat més de cinc anys i al qual els dos alcal­des de Pera­fort i la Secuita no veuen solució a curt ter­mini.

Pro­blema de segu­re­tat

La manca d'un titu­lar per a aquests escas­sos dos quilòmetres de car­re­tera suposa per als dos ajun­ta­ments un mal­de­cap, tant pel que fa al man­te­ni­ment de la via com, sobre­tot, per la seva segu­re­tat. El punt més emblemàtic d'aquesta man­cança és la gran rotonda situ­ada poc abans d'arri­bar a l'estació, i en què el trànsit es dis­tri­bu­eix entre la ter­mi­nal, la car­re­tera prin­ci­pal d'accés a la Secuita i l'accés al nucli de Pera­fort. Des de l'any 2006, els dos ajun­ta­ments s'han fet un tip de denun­ciar que la rotonda no comp­tava amb la il·lumi­nació ade­quada, sense que s'hagi fet res al res­pecte.

Ara, però, sem­bla que hi ha alguns movi­ments. “Adif ens acaba de con­tac­tar per començar a tre­ba­llar en la il·lumi­nació de la rotonda”, cele­brava fa uns dies l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca. Des del con­sis­tori secui­tenc con­si­de­ren aquest fet simp­tomàtic de la pos­si­bi­li­tat que Adif encara man­tin­gui la titu­la­ri­tat de la via com a cons­truc­tora i que la il·lumi­nació d'aquest punt sigui una de les con­di­ci­ons per cedir-la a una admi­nis­tració.

Men­tres­tant, els dos muni­ci­pis denun­cien que tan sols hi ha hagut actu­a­ci­ons de man­te­ni­ment dels vorals després que es produís un acci­dent greu, tot i que tam­poc no tenen clar qui va pagar els tre­balls. “Els que van venir por­ta­ven el logo de la Gene­ra­li­tat al cotxe, però tam­poc no sabem qui els envi­ava”, va deta­llar Roca. La brossa que s'acu­mula a la rotonda és també una de les imat­ges de la dei­xa­desa en què es troba la via.

Aquesta petita infra­es­truc­tura, de fet, ja va arren­car la seva història amb polèmica. L'agost del 2006 van ser els alcal­des de la Secuita i Pera­fort els que van deci­dir obrir pel seu compte la car­re­tera, després que portés set­ma­nes aca­bada però tan­cada al trànsit. La decisió va ser rebuda amb polèmica per part del govern esta­tal, que va optar per tan­car pocs dies després la via (es reo­bri­ria de forma defi­ni­tiva i ofi­cial poc després) i fins i tot obrir un expe­di­ent con­tra els dos bat­lles.

La senya­lit­zació va ser un altre dels ele­ments que van arri­bar amb retard: Foment va espe­rar fins a dos mesos després de la inau­gu­ració de l'estació (el desem­bre del 2006) per ins­tal·lar els car­tells indi­ca­dors. Abans, la Cam­bra de Comerç de Tar­ra­gona i l'Ajun­ta­ment de Pera­fort (fart de viat­gers per­duts) ja havien ins­tal·lat pel seu compte alguns senyals en pro­testa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.