Tallat per vacances

Molts carrers del Barcelonès Nord estaran tallats per obres durant l'agost per aprofitar la baixada del volum de circulació

El tall del car­rer de Bal­do­mer Solà, al barri del Raval, és un dels més sig­ni­fi­ca­tius de l'estiu a Bada­lona, pel que repre­senta el fet d'haver de des­viar el recor­re­gut de deu línies d'autobús, però no és l'únic. Un total d'onze car­rers de la ciu­tat estan tallats per obres dels fons FEIL que per­me­tran millo­rar la calçada, les vore­res i els ele­ments del mobi­li­ari urbà d'algu­nes de les vies més degra­da­des de la ciu­tat. Són els car­rers de Progrés, Gene­ral Wey­ler i Cer­van­tes, al barri del Progrés; Hipòlit Lázaro, Miquel del Prat i Auto­no­mia, a la Salut; Goya i Gra­vina, a Llefià; Por­ve­nir, a Coll i Pujol; i, Doc­tor Robert, a Bufalà.

A aques­tes obres s'hi sumen els tre­balls de canvi de cla­ve­gue­ram i poste­rior pavi­men­tació, al car­rer de Tor­tosa, al tram comprès entre les avin­gu­des del Marquès de Mont-roig i Alfons XIII, al barri del Gorg, a càrrec del pres­su­post muni­ci­pal, i les obres als car­rers de Ric­hard Strauss i Víctor Bala­guer, de Llefià, que se sufra­guen amb els fons pro­ce­dents de la llei de bar­ris. També durant l'agost es duran a terme tre­balls d'urba­nit­zació a pla­ces i car­rers per a via­nants, que no afec­ten la cir­cu­lació de vehi­cles per la zona. Els res­pon­sa­bles muni­ci­pals asse­gu­ren que en tots els casos s'ha infor­mat els veïns afec­tats i s'han bus­cat solu­ci­ons perquè puguin acce­dir als guals; també s'han fet els can­vis d'emplaçament dels con­te­ni­dors i de les zones de càrrega i descàrrega. Tot i que reco­nei­xen que és com­pli­cat a causa del volum de tre­balls que es fan simultània­ment, asse­gu­ren que tenen pre­vist anar infor­mant de manera pun­tual de tots els talls i també dels car­rers que es vagin obrint un cop esti­guin aca­ba­des les obres. El lloc web de l'Ajun­ta­ment –www.​badalona.​cat– dis­posa d'un espai dedi­cat als tre­balls del FEIL on apa­rei­xen tots els pro­jec­tes en exe­cució.

Una de les obres que van començar ahir –que no forma part del FEIL– és l'ender­ro­ca­ment del pont de la plaça de Tra­fal­gar, al barri de Llefià. La pre­visió és que els tre­balls d'aquest pont per a via­nants, que està fent l'empresa muni­ci­pal Enges­tur, aca­ba­ran d'aquí a dues o tres set­ma­nes. La mesura com­por­tarà talls alter­na­tius de trànsit a l'avin­guda del Marquès de Sant Mori i als car­rers de Ramiro de Maeztu, Reus i Jeru­sa­lem. Els tre­balls afec­ten també el recor­re­gut de la línia d'autobús BD3. Aquest autobús es des­via des de l'avin­guda d'Alfons XIII pel car­rer de Guasch fins enllaçar amb la ram­bla de la Soli­da­ri­tat.

L'alcalde de Bada­lona, Jordi Serra, va visi­tar les obres ahir i va expli­car que l'ender­ro­ca­ment del pont és el «punt de par­tida» de tot un procés de trans­for­mació per a Sant Mori de Llefià. Serra va dir que «el pont era una estruc­tura que ningú uti­lit­zava i que ningú tro­barà a fal­tar». L'alcalde de Bada­lona va afe­gir que la des­a­pa­rició del pont obre una nova pers­pec­tiva perquè l'avin­guda del Marquès de Sant Mori esde­vin­gui una ram­bla.

Cap metro fins a La Pau

Si en alguns punts de la comarca la circulació en superfície serà complicada, la xarxa subterrània de metro també posarà a prova la paciència de molts ciutadans per culpa de les obres que afectaran la L2 entre les estacions de La Pau i Pep Ventura de Badalona. Mentre duri l'afectació, del 5 al 30 d'agost, els usuaris disposaran d'un servei d'autobusos substitutori amb parada a cada una de les estacions de metro fora de servei –La Pau, Verneda, Artigues-Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura. La resta de la línia, entre Paral·lel i La Pau, funcionarà amb normalitat. Les obres consisteixen a restituir la plataforma de formigó sobre la via del túnel d'aquest tram tallat i millorar el drenatge longitudinal i transversal. Es retirarà la via, es demolirà l'estructura de formigó i es farà una nova plataforma amb vies. A aquest tall en el servei de metro, que afecta directament estacions de Sant Adrià i de Badalona, també se n'hi afegeix un altre de tren que afectarà la línia C1 de rodalies pel tancament de les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf.

Claveguerams, voreres i rieres

Les obres més importants que l'Ajuntament de Santa Coloma executarà durant aquest mes d'agost són la remodelació del parc d'Europa, el parc de la Bastida i la plaça de la Vila, que canviarà l'enllumenat. Aquests treballs, que s'inclouen en el fons Zapatero, no comportaran cap tall de trànsit. Sí que afectaran els conductors durant el mes d'agost els treballs al clavegueram que el consistori ha previst pels carrers Major, Sant Silvestre, Francesc Macià i Sant Andreu.

A Sant Adrià, per la seva banda, les obres emmarcades en el FEIL continuaran afectant a l'agost part del trànsit als barris de Sant Adrià Nord, Sant Joan Baptista i el Besòs. Els treballs consisteixen a urbanitzar els carrers Mossèn Cinto –on es canvia l'enllumenat, se substitueix el clavegueram i les voreres i se soterren els contenidors–, Atlàntida –aquest últim a punt de començar–, el tram del carrer del Carme entre Torrassa i avinguda Eduard Maristany, i la segona fase de la remodelació de vials com ara el del Doctor Fleming i el de Goya. Fora d'aquests treballs finançats amb diners estatals, a Sant Adrià continuarà la urbanització del carrer Sant Ramon de Penyafort entre els carrers Llull i Cristòfol de Moura, a banda de la urbanització de la zona nord del nou barri de la Catalana, que continuarà sense obrir al trànsit l'antiga avinguda que dóna nom al barri.

A Montgat l'obra més rellevant que mantindrà la seva afectació parcial al trànsit serà el cobriment de la riera Sant Jordi, i a Tiana es continuarà desplegant la segona fase de remodelació de voreres al nucli antic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.