Motor

De l'infern al cel roig

Fórmula 1. Pedro de la Rosa assumirà el rol de pilot de desenvolupament a Ferrari, i se centrarà en la simulació, el punt dèbil de l'equip de Maranello

L'experiència és un grau en la F-1, i tota la que Pedro de la Rosa, de 41 anys, ha acu­mu­lat al llarg de quinze anys en la cate­go­ria reina (hi va debu­tar el 1998, com a pilot de pro­ves de Jor­dan, l'actual equip Force India) ha tro­bat aixo­pluc a can Fer­rari. La Scu­de­ria no ha dei­xat esca­par l'opor­tu­ni­tat d'incor­po­rar el català a la seva nòmina de pilots, i reforçar així l'àrea més fluixa de l'equip, la simu­lació, que Fer­rari ha iden­ti­fi­cat com el pro­blema que més urgent­ment ha de solu­ci­o­nar per poder llui­tar pel títol amb garan­ties. “Ens hem de cen­trar en la simu­lació, i Pedro és la per­sona més adi­ent per dur a terme aquesta mena d'acti­vi­tat”, va asse­gu­rar ahir Ste­fano Dome­ni­cali, el cap de l'equip de F-1.

Gené també con­ti­nua

L'arri­bada de De la Rosa a Mara­ne­llo no afecta la posició de Marc Gené dins de l'equip. El de Saba­dell fa vuit anys que és pilot de Fer­rari, i dies enrere ja va ser con­fir­mat una tem­po­rada més a la casa, on assu­meix res­pon­sa­bi­li­tats que van més enllà de l'equip de F-1. A més, Gené també ha reno­vat amb l'equip Audi de resistència i cor­rerà nova­ment les 24 Hores de Le Mans (en què va vèncer l'any 2009, amb Peu­geot), aquesta vegada amb l'Audi R18 E-tron de tec­no­lo­gia híbrida. Així doncs, De la Rosa s'afe­geix als pilots a dis­po­sició de Fer­rari per a “acti­vi­tats tècni­ques, espor­ti­ves i comer­ci­als”: Davide Rigon, Gené, Andrea Ber­to­lini i Jules Bianchi. A més, és clar, dels dos pilots titu­lars, Felipe Massa i Fer­nando Alonso. Pedro va coin­ci­dir amb aquest últim a McLa­ren el 2007 (l'any del cas de l'espi­o­natge entre l'equip anglès i l'italià), però Dome­ni­cali va des­men­tir que l'amis­tat entre tots dos hagi estat la clau d'aquest nome­na­ment. “Sens dubte, que Pedro tin­gui una bona relació amb Fer­nando i Felipe és posi­tiu, però la decisió ha estat pura­ment tècnica”, va afir­mar.

Al peu del canó

Després del dal­ta­baix d'HRT, equip amb què De la Rosa va córrer l'any pas­sat, l'objec­tiu del de Car­de­deu era ser pilot de pro­ves d'un bon equip. S'espe­cu­lava amb el seu retorn a McLa­ren, però final­ment es ves­tirà de ver­mell. “Tre­ba­llar per a un equip com Fer­rari és una moti­vació increïble, no tan sols pel que repre­senta en la història de la F-1 i l'auto­mo­bi­lisme, sinó perquè es tracta d'una experiència total­ment nova per a mi, i d'allò més esti­mu­lant”, va decla­rar De la Rosa.

Ferrari vol Bianchi a Force India

Paul di Resta continua sent l'únic pilot de Force India confirmat, però el volant del segon cotxe de l'equip de Silverstone sembla cada dia més a prop de Jules Bianchi, de 23 anys, que el 2012 hi va exercir de pilot de proves. El francès forma part de la Ferrari Driver Academy, i Stefano Domenicali va confirmar ahir a Madonna di Campiglio que a Maranello estan “mirant de trobar-li un lloc a la F-1”, perquè pugui “demostrar el que val”. Pel que sembla, l'acord inclouria la possibilitat que Ferrari subministrés motors a Force India el 2014, quan s'estrenaran els nous V6 turbo d'1,6 litres. Mentrestant, Bianchi va vèncer diumenge el Desafio das Estrelas de kàrting (organitzat per Felipe Massa al Brasil), lluint la granota de Force India.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.