Opinió

A la tres

Fer volar (coloms)

“L’alternativa és col·locar pistes al mig del mar? Fins quan pensem destrossar-ho tot?

Des de fa un parell d’anys hi ha un tema recur­rent que periòdica­ment treu el nas i tots ple­gats ens hi abo­quem: l’ampli­ació de l’aero­port del Prat. Una ampli­ació que bàsica­ment volen alguns esta­ments polítics, deter­mi­nats par­tits polítics i sec­tors econòmics amb interes­sos. La resta, sin­ce­ra­ment, no. Sobre­tot perquè es tracta d’una ampli­ació que no va diri­gida a Cata­lu­nya. Va diri­gida als tra­jec­tes de gran distància en què els viat­gers sim­ple­ment es para­ran a Bar­ce­lona per can­viar d’avió i no arri­ba­ran a sor­tir ni de l’aero­port. Una mena de Frank­furt o Atlanta al sud d’Europa. El negoci, aquí, el faran Aena i els esta­bli­ments que hi ha dins les ter­mi­nals. Per no fer diners no en faran ni els taxis­tes, perquè la gran majo­ria de pas­sat­gers ni arri­ba­ran a posar un peu a fora de les ins­tal·laci­ons. Qui omplirà calaix serà l’estanc de torn, on els estran­gers car­re­ga­ran, i els res­tau­rants que ser­vi­ran dinars als senyors que s’han d’espe­rar qua­tre hores.

Però és que la gran per­versió del pro­jecte és que perquè bai­xin els grans avi­ons transatlàntics no cal ampliar cap pista. Actu­al­ment es pot fer amb les que hi ha can­vi­ant el sis­tema de gestió de pis­tes. Això, però, tin­dria un impacte directe en els veïns de Gavà i Cas­tell­de­fels, que hau­rien de supor­tar la fressa de les aero­naus pujant i bai­xant. És fàcil dir que es fotin quan no vius allà. L’alter­na­tiva és col·locar pis­tes al mig del mar? Fins quan pen­sem des­tros­sar-ho tot?

Sigui com sigui, el que no s’entén és que men­tre s’entes­ten que el Prat hagi de créixer i créixer, Cata­lu­nya tin­gui dos aero­ports que, com a mínim, es moren de riure. Els senyors de l’Estat poden dir que ja s’hi han posat i que Girona i Reus tin­dran bai­xa­dors del TAV en el futur. Però és que a hores d’ara l’alta velo­ci­tat no arriba ni al Prat. S’hi tre­ba­lla, però, des de fa quants anys? Al final, con­clous que és com tot. Que amb un traspàs de la gestió a Cata­lu­nya pot­ser els trens i els avi­ons serien més eficaços. Però això sí que és fer volar coloms.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia