Opinió

Som 10 milions

Amb ‘r’ de ‘Renfe’

Els talls s’allargaran fins al 16 d’agost, segons les previsions, i afecten uns 5.000 usuaris

Que l’R4 és, pre­sump­ta­ment, una de les pit­jors línies de Roda­lies del país tot­hom ho sap. Alguna cosa passa quan el tra­jecte entre Vila­franca del Penedès i Bar­ce­lona és més llarg avui que 50 anys enrere. I quan dic “més llarg”, vull dir més llarg. Perquè la distància ara es mesura amb temps i no amb espai. Par­lar de retards ja no és notícia. Per això, ja no se’n parla. Però que no se’n parli no vol dir que no passi.

El mes de setem­bre pas­sat, Renfe va anun­ciar la lici­tació de les obres de cons­trucció d’una nova estació al Ven­drell per un import de gai­rebé dos mili­ons d’euros. Les obres dura­ran set mesos. O almenys així ho va anun­ciar l’empresa en el moment de fer pública la lici­tació. Els usu­a­ris ja saben que, amb la nova estació, can­viarà la gestió del flux d’entrada i sor­tida de viat­gers.

La notícia va tenir una bona aco­llida al Penedès, però els usu­a­ris de Renfe ja estan acos­tu­mats a rebre’n una de freda i una de calenta. Així que l’inici de les obres del cor­re­dor medi­ter­rani tam­poc no ha estat gaire notícia per a ells. Més enllà de si aquesta obra pot ser bona per al con­junt del país –perquè suposa la implan­tació d’un ter­cer car­ril i l’ample mixt, ibèric i inter­na­ci­o­nal–, és evi­dent que no ho és per a uns usu­a­ris que pocs dies abans s’assa­ben­ten de la inter­rupció del ser­vei entre Sant Vicenç de Cal­ders i Vila­franca del Penedès. Fins i tot, alguns ajun­ta­ments han fet públi­ques les seves quei­xes per la falta d’empa­tia que la com­pa­nyia ha demos­trat igno­rant les admi­nis­tra­ci­ons locals a l’hora de donar a conèixer el calen­dari de les obres.

Els talls del ser­vei s’allar­ga­ran des del 15 de gener fins al 16 d’agost, segons les pre­vi­si­ons, i afec­ten uns 5.000 usu­a­ris. Per què es quei­xen els usu­a­ris? Doncs perquè els talls de la línia es con­cen­tren a les hores de més trànsit: de les vuit del matí a les set de la tarda, i de dos quarts de deu a dos quarts d’onze de la nit. I, en canvi, els caps de set­mana i els fes­tius no hi ha talls.

Aquesta set­mana l’Ajun­ta­ment de l’Arboç ha insis­tit a lamen­tar la impro­vi­sació i la falta de pla­ni­fi­cació d’aques­tes obres, que, nova­ment, afec­ten els ciu­ta­dans de l’inte­rior del Baix Penedès. L’alcalde Joan Sans, que se’n va assa­ben­tar per la premsa, creu que la falta de pre­visió en l’anunci de les obres per part de Renfe és “una nova mos­tra d’impro­vi­sació”.

L’Ajun­ta­ment de l’Arboç i la resta d’ajun­ta­ments afec­tats –el Ven­drell, i Santa Mar­ga­rida i els Mon­jos– dema­nen el com­pli­ment dels hora­ris per a aquells usu­a­ris que no tenen cap altra opció men­tre durin les obres i recor­den l’aug­ment del temps que com­porta haver de fer el trans­bord per car­re­tera. L’única espe­rança per als usu­a­ris és que aques­tes obres per­me­tin aug­men­tar la freqüència dels trens un cop es recu­peri el ser­vei, però aquesta espe­rança sem­pre depèn d’aque­lles pro­me­ses que s’escri­uen amb r, amb r de Renfe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia