Obres d'estiu que arriben tard

El Minis­teri de Foment aborda aquests dies un tram molt impor­tant de les obres de subs­ti­tució de l'arcaica catenària que dóna ser­vei als trens de roda­lies entre Arc del Tri­omf, plaça Cata­lu­nya i l'estació de Sants de Bar­ce­lona. L'obra és d'una enver­ga­dura tal que afecta gai­rebé totes les línies de roda­lies de Bar­ce­lona i, a més, coin­ci­deix en el temps amb dife­rents actu­a­ci­ons a la xarxa de metro de la capi­tal cata­lana. Òbvi­a­ment, coin­ci­deix en el temps perquè les dife­rents admi­nis­tra­ci­ons inten­ten que obres com aques­tes –que, en aquest cas, es cal­cula que poden afec­tar 100.000 usu­a­ris cada dia– es facin a l'agost. I aquesta és una bona decisió ja que si els talls han gene­rat males­tar ja que obli­guen els usu­a­ris a fer múlti­ples trans­bor­da­ments, fora de l'estiu sim­ple­ment hau­rien con­ver­tit el trans­port públic de l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona en un caos. La subs­ti­tució de la catenària és una obra abso­lu­ta­ment necessària per posar fi al des­ga­vell que ha acom­pa­nyat la xarxa de roda­lies en els dar­rers anys. Ara, si l'Estat hagués fet els deu­res i, per tant, els man­te­ni­ments neces­sa­ris a la xarxa al llarg dels anys, ara no s'hau­ria de fer tot de cop i les afec­ta­ci­ons serien menors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.