Opinió

Som 10 milions

Josep Maria Albet

És en el compromís amb el territori on hi ha la clau de tot. El compromís és acció clara.

Aquest article té nom propi, el d’un elaborador que va tenir la visió de liderar el primer celler 100% ecològic de l’Estat espanyol als anys 70 i que, anys després, al capdavant del Consell Regulador de la DO Penedès, va voler impulsar la primera regió 100% ecològica. En aquest segon repte, la història li haurà de reconèixer la capacitat que va tenir per influir en els elaboradors i promoure el cultiu ecològic en una denominació d’origen que, durant dècades, s’havia deixat arrossegar per la producció en quilos de raïm. I, precisament, d’aquesta influència en va sortir la transformació de Clàssic Penedès en una marca 100% ecològica.

Ara, després d’haver deixat el Consell Regulador de la DO Penedès, des d’on va impulsar el reglament del Clàssic Penedès, i d’haver iniciat el relleu amb el seu fill al capdavant del celler (Albet i Noya), Josep Maria Albet torna a les institucions. Ara ho fa al capdavant de Clàssic Penedès, un col·lectiu d’elaboradors de vins escumosos del Penedès que, per un motiu o un altre, han abandonat la DO Cava.

Va ser, precisament, durant la presidència de Josep Maria Albet al Consell Regulador de la DO Penedès, que es va aprovar el primer reglament de Clàssic Penedès i ara, amb la seva incorporació a la presidència d’aquest grup, se soluciona el debat històric sobre els lligams entre la DO Penedès i Clàssic Penedès.

La marca d’escumosos s’havia entès durant anys com un element que distorsionava el funcionament d’un consell regulador de vins tranquils, ja que les dinàmiques i necessitats dels dos grups responen a criteris, sovint, diferenciats.

Albet té un repte. Fer créixer el grup de Clàssic Penedès davant de dues marques d’escumosos que no són competència fàcil: cava i Corpinnat. Cava té l’avantatge de ser un col·lectiu majoritari i històric amb una marca clarament posicionada en el mercat que, en els últims anys, ha fet una aposta per diferenciar els productes de qualitat. Corpinnat és una marca col·lectiva que agrupa quinze cellers que han fet una aposta decidida pel territori i la qualitat amb un dels reglaments més exigents del sector dels escumosos, després de Champagne. El context no és fàcil per a Josep Maria Albet, que ja ha dit públicament que vol convertir Clàssic Penedès en un referent d’escumosos de qualitat, 100% ecològics i compromesos amb el territori.

I és en aquest compromís amb el territori on hi ha la clau de tot. El compromís no és només un concepte que s’escriu en un article o que es diu en unes declaracions. El compromís és acció clara. Aconseguir preus justos per al raïm és compromís; eliminar el dubte dels processos d’elaboració és compromís; impulsar la introducció de pagesos i elaboradors joves al sector i garantir-los un futur és compromís. Només tres exemples amb els quals Albet haurà de treballar els pròxims anys. Confiem en tu, Josep Maria!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia