Infraestructures i serveis

infraestructura

Dues avaries a Rodalies, al sistema d’electrificació, provoquen retards

Les línies afectades són l’R4, l’R8 i l’R2 nord

Hi ha demores d’uns 20 minuts i servei alternatiu per carretera a l’R8 entre Martorell i Mollet-Sant Fost

Nou matí d’incidències al servei de Rodalies a l’entorn de l’àrea de Barcelona. Dues incidències al sistema d’electrificació han afectat la circulació de l’R4, l’R8 i l’R2 nord aquest dilluns des del matí.

En primer lloc, una avaria a Castellbisbal ha provocat retards que poden superar els 20 minuts a l’R2 Nord i a l’R4. A dos quarts de set de la tarda Renfe ha informat que progressivament s’estan recuperant les freqüències i hores de pas. A banda, a l’R2 Sud hi ha afectacions puntuals que poden superar els 20 minuts.

D’altra banda, una segona incidència també d’electrificació a Mollet Sant Fost ha afectat la circulació de l’R8 i l’R2 nord. A l’R8 hi ha servei alternatiu per carretera entre Martorell i Mollet-Sant Fost.

Una altra incidència també ha obligat a tallar aquest matí durant una estona la circulació entre Canet de Mar i Mataró de l’R1 i l’RG1. Un cop solucionada l’avaria, cap a les 11.40 hores, els trens han recuperat progressivament les freqüències de pas.

Els usuaris encadenen indignació

Aquest matí a l’andana de l’estació de Granollers-Centre una viatgera ha hagut d’esperar més de mitja hora per agafar el tren de l’R2 nord cap a Barcelona. La Gemma Ber es deplaça a diari a la capital catalana, i afirma que des de fa uns mesos, agafar el tren “és un despropòsit”, no saps mai què passa però “no hi ha cap dia tranquil”. Entre dies que treuen “trens sense avisar, d’altres que desapareixen, i d’altres dies que fan vaga”, arribar a l’hora a treballar “es converteix en una cursa d’obstacles”, afirma Ber. Explica que comença a les 9 del matí a treballar i que “un trajecte entre Granollers i Barcelona, de 30 minuts ja és un habitual que sigui de 45 minuts”. Avui mateix ha arribat a quarts de 8 a l’estació de Granollers-Centre, per agafar el tren de les 7.59h, no tenien cap informació que els trens anéssin amb retard, i ha acabat sortint amb més de 30 minuts de retard. Un fet que provoca moments de tensió amb els agents de seguretat, que no tenen coneixement del que passa a les línies, “he vist com un usuari escridassava als agents de seguretat”, els nervis estan a flor de pell, etziba Ber. “Ens comuniquem amb un grup de whatsapp per estar informats del que passa, per ajudar-nos els uns als altres”, diu Ber. Sense anar més lluny, el seu fill agafa la línia R8, la que el duu fins a la facultat, i l’ha avisat que anés amb més temps de l’habitual, donat que hi havia servei alternatiu amb autobús. “És horroròs, un no parar”, afirma Ber. I és que l’R8, ha quedat del tot interrompuda per la incidència elèctrica a Mollet-Sant Fost. Renfe ha substituït l’R8 amb un servei de busos.

També els usuaris de la línia R4 de Rodalies a l’estació de Castellbisbal han mostrat la seva “frustració màxima” davant un nou matí d’indicències. El problema d’electrificació detectat a primera hora a la sortida de l’estació en direcció Barcelona ha alterat els horaris de l’R4. La diferència de solucions entre línies ha molestat als passatgers. “Agafar l’R4 és terrible”, s’ha queixat la Maria José, que viu a Sant Sadurní i ha anat a Castellbisbal a agafar el tren perquè li havien dit que així esquivaria el tram més afectat. Però no ha estat així. Aquesta usuària preveia pujar al tren que passa per Sant Sadurní d’Anoia, a l’Alt Penedès, a les 9.05 h per arribar amb marge a una cita mèdica que tenia a Barcelona les 11 h. Segons ha relatat a l’ACN, arran de l’avaria a l’electrificació, una treballadora de l’estació li ha recomanat que s’acostés amb cotxe fins a Castellbisbal perquè així evitaria el tram on s’acumulaven més retards, ja que també podria disposar dels trens que comencen el trajecte a Martorell. Un cop a Castellbisbal, però, l’espera ha continuat “amb incertesa total”. “No solucionen res i quan truques demanant informació tampoc saben què dir-te”, ha criticat, tot reclamant una alternativa de transport per carretera davant la impossibilitat de disposar d’un tren cada 15 minuts com és habitual a Castellbisbal. “Sempre estem igual, Renfe és l’hòstia”, s’ha queixat la Montse, que també tenia una visita al metge a Barcelona i ja la donava per perduda. Ella ha estat més d’una hora esperant i ha carregat durament contra Renfe per la falta d’informació “mentre els de l’R8 sí que tenen un autobús que els porta”.

Prop d’aquestes dues usuàries, una altra passatgera, la Sandra, intentava contactar amb Renfe per telèfon. Després de més de 15 minuts en línia esperant, ha explicat a l’ACN que necessitava arribar a Barcelona per anar a treballar. En el seu cas, viu a Esparreguera i cada dia va a Castellbisbal a agafar l’R4, “però gairebé sempre hi ha incidències, o bé a l’anada o a la tornada”. “Va molt malament, però últimament és pitjor”, ha afegit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia