Societat

Alimentaria mira cap a l'exterior

Rússia i els països de l'Orient Mitjà i Àsia, nous mercats per als productes catalans i espanyols

Triomfen els productes per a públic amb intoleràncies

Hi ha monodosis de productes com ara la paella

Triomfen els productes ‘sense' per a públic amb intoleràncies

La vin­tena edició d'Ali­men­ta­ria va començar ahir amb la mirada posada en els com­pra­dors de fora. Les empre­ses de la indústria agro­a­li­mentària amb estand a la fira, bàsica­ment cata­la­nes i de la resta de l'Estat, uti­lit­zen aquest saló per bus­car el cli­ent estran­ger que els per­meti expor­tar i créixer, un ter­reny en què, segons el direc­tor d'aquest saló, J. Anto­nio Valls, “té molt camí per recórrer”. Entre els mer­cats amb més pos­si­bi­li­tats hi ha els ano­me­nats països emer­gents, sobre­tot Rússia i països de l'Ori­ent Mitjà i l'Àsia, on espe­ci­a­li­tats com els vins i, sobre­tot, els olis interes­sen molt.

Entre els sec­tors que més expor­ten hi ha el de la carn. Ahir, empre­ses de per­nils i embo­tits mos­tra­ven, per exem­ple, els seus fuets i xoriços bai­xos en grei­xos i sal. No és cap nove­tat que avui és impres­cin­di­ble que els pro­duc­tes mos­trin la seva cara més “salu­da­ble”, i si són ecològics, millor; per això la indústria s'està esforçant molt en aquest aspecte.

En un mer­cat en què els pro­duc­tes sans tri­om­fen, una altra tendència que es gene­ra­litza és la dels pro­duc­tes sense, des­ti­nats al públic amb into­leràncies, cada cop més nombrós. Hi ha tot tipus d'ali­ments sense, com ara sense glu­ten, sense sal, sense lac­tosa, sense greix, sense colo­rants i sense con­ser­vants.

Els snacks, pel seu cantó, viuen una autèntica revo­lució en què tri­om­fen les dosis peti­tes i salu­da­bles. Una casa por­tu­guesa va pre­sen­tar ahir les seves rodan­xes de poma asse­ca­des sense con­ser­vants ni colo­rants.

No hi fal­ta­ven les pata­tes fre­gi­des amb gust de sopa de pollas­tre o alli­oli, i unes por­ci­ons de pizza amb forma de gelat. En l'apar­tat d'inno­va­ci­ons, l'empresa Dovo va pre­sen­tar un ou ja cuit i tallat a rodan­xes enva­sat al buit, que es pot men­jar com a ape­ri­tiu, i una empresa ala­can­tina s'ha inven­tat una tapa de pae­lla. Es pre­senta en raci­ons per a una o dues per­so­nes i està llesta en tan sols nou minuts.

Una altra pos­si­bi­li­tat són els arros­sos i fide­ua­des Just Mar­ried que ja fa temps que va inven­tar una empresa de Palamós, uns plats d'alta qua­li­tat i natu­rals que es pre­pa­ren en deu minuts.

Teula de coco Trias

També hi ha nove­tats curi­o­ses en el sec­tor dels dolços. L'empresa Trias, la de Santa Coloma de Far­ners, ofe­ria ahir mari­dat­ges salats: els seus famo­sos ven­talls eren mun­tats amb oli­vada i sei­tons, i la teula de tota la vida, d'amet­lla, es pre­sen­tava amb fetge d'ànec i mel­me­lada de taronja. La bar­reja de galeta dolça amb salat va cul­mi­nar amb la teula de coco amb salmó fumat.

Xoco­la­tes i tor­rons

I, par­lant de dolços, l'empresa Tor­ras pre­senta a Ali­men­ta­ria les seves noves xoco­la­tes, i tor­rons Vicens hi pre­senta la seva línia de tor­rons Natura, ela­bo­rada en col·labo­ració amb el xef Albert Adrià, germà de Fer­ran. La idea d'aquests tor­rons, que fusi­o­nen inno­vació, cre­a­ti­vi­tat gas­tronòmica i tra­dició, és que es men­gin tot l'any, més enllà del Nadal.

També en el sec­tor de les lla­mi­na­du­res hi ha nove­tats. L'empresa Chur­ruca, la dels kikos, afe­geix al seu blat de moro i als fruits secs tor­rats de tota la vida el Yogoice, un polo peti­tet de sabors bàsics que es pot par­tir per la mei­tat, ideal per com­par­tir i que segur que farà furor aquest estiu entre els més petits.

LES FRASES

Cada cop es tenen més en compte valors com la nutrició, la salut i el benestar
Josep Antoni Valls
president d'alimentAria

LA XIFRA

Els productes clau en l'exportació són els olis, els vins i els productes carnis
Jaime Palafox
director FIA, federació d'Indústries d'alimentació
140.000
persones
es preveu que visitin Alimentaria fins dijous, al recinte Gran Via de l'Hospitalet de Llobregat.

I ara, pasta italiana amb proteïnes

Una altra empresa catalana que presenta novetats en la fira és La Fageda, de Santa Pau, a la Garrotxa, una cooperativa que des de fa molts anys dóna una feina digna a persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental crònica.

Després d'anys i anys venent amb èxit iogurts i altres lactis, ara és l'hora dels gelats. De iogurt natural; de iogurt natural amb maduixes, amb llimona o amb xocolata cruixent; de vainilla i nous de macadàmia, i de xocolata negra i cacau, són, de moment, la seva oferta, que es presenta en envasos de 500 ml i en paquets de quatre unitats de 100 ml.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia