Infraestructures i serveis

Banyoles mena la pressa per les obres de la C-66

L’Ajuntament confia que el projecte de reforma de la variant es pugui presentar d’aquí a poques setmanes

Quan, la tar­dor de l’any vinent, s’aca­bin les actu­als obres de millora de la C-66 entre Serinyà i els acces­sos a Besalú, cal que de seguida comen­cin les del tram cor­res­po­nent a la vari­ant de Banyo­les (el que va entre el gira­tori de Haribo i la cruïlla del bar Les Coves). Aquest és el parer que l’Ajun­ta­ment de la ciu­tat de l’Estany defensa davant del govern.

L’alcalde, Miquel Noguer, ha recor­dat aquesta set­mana que de tot el pro­jecte de millora de la C-66 entre Cor­nellà i Besalú, el que era més urgent des del punt de vista del seu con­sis­tori era pre­ci­sa­ment el que s’ha dei­xat per a una segona fase. Segons l’alcalde, la Gene­ra­li­tat ja té enlles­tit un avant­pro­jecte i molt pro­ba­ble­ment es pre­sen­tarà el pro­jecte defi­ni­tiu a finals d’aquest mes o a prin­ci­pis del que ve. Del docu­ment n’ha trans­cen­dit que s’hi inclou­ran trams de tres car­rils, entre altres mesu­res per millo­rar-hi la segu­re­tat, que és el motiu pel qual s’han de fer les refor­mes. L’avant­pro­jecte també inclou roton­des en alguna de les vies d’accés a altres car­re­te­res, però no al tronc prin­ci­pal, contrària­ment al pro­jecte de la pri­mera fase.

Pri­mera fase

Les obres d’aquests pri­mers tre­balls, ini­ci­a­des aquest estiu, estan abas­tant de moment el des­bros­sa­ment dels ter­renys on s’ampliarà la calçada actual. En els dar­rers dies, aques­tes fei­nes ja han cau­sat reten­ci­ons de trànsit degut al pas alter­na­tiu que, de tant en tant, es dona a l’altura de Serinyà. Les obres tenen un pres­su­post de 6,1 mili­ons, a càrrec de la Gene­ra­li­tat. El pro­jecte pre­veu tres grans roton­des (davant del bar Les Coves, a l’accés al nucli de Serinyà i a l’accés a Besalú de la recta de Fares) i la cons­trucció d’un quart car­ril a l’altura del veïnat de Fares per faci­li­tar-hi l’entrada i la sor­tida. També, el reforç de la sepa­ració dels dos sen­tits de cir­cu­lació mit­jançant estruc­tu­res metàl·liques o ban­des pin­ta­des molt amples, depe­nent dels trams.

El des­do­bla­ment

Per Noguer, en fer aques­tes millo­res ja no tindrà sen­tit recla­mar el des­do­bla­ment de la C-66 entre Cor­nellà i Besalú. En canvi, tant els alcal­des de Sant Fer­riol i Serinyà com el Con­sell Comar­cal de la Gar­rotxa no volen que aques­tes obres impli­quin renun­ciar al des­do­bla­ment, apar­cat per motius pres­su­pos­ta­ris.

LA XIFRA

8,5
quilòmetres
és la llargada de la variant de Banyoles de la C-66.

LA DATA

2019
és l’any
d’acabament de la primera fase de les obres i, previsiblement, de l’inici dels treballs a la variant.

LA FRASE

De tot el projecte entre Cornellà i Besalú, el que volíem que comencés primer era la variant
Miquel Noguer
ALCALDE DE BANYOLES


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia