Infraestructures

Montblanc i Valls, tips que l'Estat faci tripijocs amb l'A-27

Els alcaldes de les dues capitals de comarca anuncien mobilitzacions si al gener no comencen les obres del túnel de Lilla

El govern del PP obre 5 quilòmetres més a Valls dos dies abans de les eleccions i promet continuïtat

L'alcalde de Mont­blanc, Josep Andreu (ERC), i el de Valls, Albert Batet (CDC), han llançat un ultimàtum a l'Estat i han anun­ciat que pro­mou­ran mobi­lit­za­ci­ons ciu­ta­da­nes si no s'ini­cien els tre­balls de cons­trucció del túnel de Lilla a prin­ci­pis d'any. Els dos bat­lles han retret al govern del PP que triés el dia d'ahir, 48 hores abans de les elec­ci­ons espa­nyo­les, per obrir el tram de la vari­ant de Valls de l'A-27 i per anun­ciar l'inici “immi­nent” de les obres del túnel de Lilla que ha de per­me­tre pro­lon­gar l'auto­via fins a Mont­blanc.

“No ens faran obli­dar el que ens han fet pas­sar i que això encara s'ha d'aca­bar”, va afir­mar Albert Batet, i va anun­ciar que “si
la pri­mera quin­zena de gener no han començat
els tre­balls, els alcal­des de Mont­blanc i Valls impul­sa­ran una mobi­lit­zació per veure si real­ment hi ha volun­tat de fer l'obra”. I
és que l'alcalde vallenc va posar en dubte l'anunci que va fer la sub­de­le­gació del govern de l'Estat a Tar­ra­gona de represa dels tre­balls, ja que fins ara no hi ha hagut cap comu­ni­cació ni cap reunió per plan­te­jar l'inici de les obres.

Els dos alcal­des van fer aques­tes decla­ra­ci­ons coin­ci­dint amb el dia de l'ober­tura del tram de la vari­ant de Valls de l'A-27 que dis­corre entre la car­re­tera d'Alco­ver i el nucli de Mas­mo­lets, a l'inici del coll de Lilla. Una entrada en ser­vei que no es va fer efec­tiva fins pas­sada l'hora del ver­mut. Batet en va ser infor­mat el dia abans, men­tre que Andreu va lamen­tar no haver rebut cap comu­ni­cació del Minis­teri de Foment.

Segons Andreu, el ter­ri­tori ha estat paci­ent amb l'exe­cució d'un pro­jecte que fa temps que hau­ria d'estar enlles­tit. L'alcalde de Mont­blanc lamenta que els pro­ble­mes tècnics argu­men­tats de les argi­les expan­si­ves i el pas de vehi­cles peri­llo­sos pel túnel de Lilla hagin estat “una excusa”. “En els estu­dis geològics no es van tro­bar argi­les expan­si­ves; hi ha pis­sar­res a una banda del túnel i calcàries com­pac­tes
a l'altra”, hi va afe­gir Andreu, lli­cen­ciat en arque­o­lo­gia. Davant això, ha insis­tit que, si la pro­mesa ara no es com­pleix, hi haurà acci­ons a les quals s'afe­gi­ran els habi­tants de l'Alt Camp i la Conca.

LA FRASE

Si la primera quinzena de gener no han començat les obres, impulsarem una mobilització
Albert Batet
ALCALDE DE VALLS

LA XIFRA

43
milions d'euros
ha invertit el Ministeri de Foment en els 5 quilòmetres del tram de la variant de Valls.

Una autovia del mar a la muntanya, literalment

Amb el tram de l'A-27 que es va inaugurar ahir, el territori disposa d'una infraestructura viària que neix a tocar del port de Tarragona i que, ara per ara, mor als peus de la muntanya de Miramar, on comença el coll de Lilla de l'N-240. Són 23 quilòmetres que, tot i que fa poc es van posar en servei, tampoc ara es poden fer complets perquè, a l'altura de Riuclar, l'autovia està tallada per obres amb uns murs de contenció. A més, tot el recorregut, amb dos carrils per banda, està limitat a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora. Això ho saben bé els agents dels Mossos d'Esquadra, que amb un vehicle de control de velocitat se situen habitualment sota un pont entre les sortides del Rourell i Alcover.

A més, l'obra, que també s'ha anat desenvolupant a velocitat limitada, ha aplegat nombroses queixes pel que fa als acabats. La Unió de Pagesos ha denunciat desguassos d'aigua que inunden camps i els conductors lamenten obres complementàries com ara rotondes que estan mal peraltades.

L'obertura dels cinc quilòmetres que es van habilitar ahir tampoc resol el problema que denuncien els alcaldes de falta de continuïtat del traçat fins a Montblanc. De fet, els vehicles, principalment els camions que es dirigeixen al nord, es troben a Valls amb un punt mort que els obliga a continuar per la Riba o a seguir per l'N-240 al coll de Lilla.

En aquest sentit, els batlles de Montblanc i Valls alerten dels problemes de seguretat per al trànsit, especialment amb els camions pesants. L'estret de la Riba ja registra un nombre molt elevat d'accidents. I salvar el coll de Lilla, amb revolts molt tancats i importants pendents per als vehicles de grans dimensions, pot esdevenir en el futur un nou punt conflictiu de la xarxa viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia