L'apunt

L'APUNT

Zsigmond, mestre europeu als EUA

“La foto­gra­fia euro­pea ha mar­cat el camí a tot al món”, deia el direc­tor de foto­gra­fia Tomàs Pla­de­vallfa uns anys en una entre­vista a aquest diari. I hi afe­gia: “La majo­ria d'Oscar de l'espe­ci­a­li­tat són per a euro­peus.” “Tenim un back­ground cul­tu­ral molt impor­tant que es trans­met en les imat­ges” El català Néstor Almen­dros és un dels que el van gua­nyar, per Días de cielo (1979), i el dia de Cap d'Any va morir un coe­tani seu, Vil­mos Zsig­mond, Oscar per la foto­gra­fia d' Encon­tres a la ter­cera fase (1977). Tenien mol­tes coses en comú: van néixer a Europa el 1930, es van exi­liar fugint de règims tota­li­ta­ris i van estar nomi­nats a tres films, a més de l'Oscar. Zsig­mond, d'ori­gen hon­garès, va sig­nar una obra mes­tra de la talla d'El caçador, de Cimino, i se'l con­si­dera un dels deu direc­tors de foto­gra­fia més influ­ents de la història del cinema, segons l'asso­ci­ació inter­na­ci­o­nal d'aquest gremi. Amb el seu col·lega Almen­dros deuen com­par­tir llar­gues con­ver­ses
al cel que tan bé van saber foto­gra­fiar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia