Opinió

Som 10 milions

Sempre amunt

Set anys després de la seva fundació, Corpinnat confirma enguany la tendència creixent del preu per ampolla

Quan es va fundar Corpinnat ara fa set anys, ningú no va entendre la màgia del seu nom. La marca sorgia després d’un llarg i difícil procés que va acabar anant als orígens per batejar allò que sempre havia estat. Corpinnat naixia per reivindicar el territori, el bressol d’un procés artesanal i històric que comença amb la plantació de la vinya en una terra amb unes característiques concretes, per acabar en una ampolla després d’un procés d’elaboració complex. Corpinnat, que no és una altra cosa que “nat al cor del Penedès”, ha estat la primera marca col·lectiva de vi català que ha col·locat el mirall davant el sector. En aquesta operació alguns han sortit prou afavorits, però molts han vist que feien mala cara i que els altres també ho veien, clients inclosos. És cert que el nom no acompanyava i que tots els experts asseguraven que no era una bona opció. Però la realitat és que les debilitats del nom han obligat a explicar-lo cada vegada que el pronunciaven i, explicant el nom, han acabat explicant el projecte. I el projecte no és res més que una sèrie d’elaboradors que creuen en el territori que representen, que treballen per reivindicar-lo i destacar-ne el valor i que, destacant el valor d’aquest territori, acaben destacant el valor dels seus productes. Tant és així que, set anys després de la seva constitució, Corpinnat ha tornat a confirmar enguany una tendència creixent del valor dels seus vins escumosos. El preu mitjà per ampolla ha crescut un 4,7% en l’últim any, i no ha deixat de créixer des de la seva fundació.

Això ha permès que els cellers Corpinnat hagin afrontat la sequera dels últims quatre anys amb una mirada optimista. Amb 11,5 milions d’ampolles a la cava i la garantia que la reducció de vendes es veurà compensada per l’increment de preus, els cellers emparats sota la marca col·lectiva afronten les dificultats amb un altre ànim. El nou context climàtic és un handicap que el sector haurà d’afrontar tard o d’hora. I els cellers Corpinnat ja van optar per fer producció ecològica de varietats tradicionals, cosa que demostra el compromís amb l’entorn i el futur del sector. De fet, la sequera no ha frenat la política de preus de raïm que obliga els cellers de la marca a pagar el raïm per sobre del preu de mercat. Malgrat que els cellers que formen part de Corpinnat tenen producció pròpia, n’hi ha que compren una part del raïm a pagesos de la zona, mitjançant contractes de llarga durada i amb el compromís de mantenir els preus per sobre de la mitjana. De fet, actualment, el 40% del raïm Corpinnat és de vinya pròpia i la resta, de viticultors independents. Les veus crítiques que situaven aquests cellers a la frontera de l’esnobisme han començat a minvar i, cada dia, hi ha cellers interessats a sumar-s’hi. En deu anys, Corpinnat ha passat de ser un projecte a ser una iniciativa de promoció del Penedès de prestigi i projecció internacional. Hi ha motius perquè algun celler rebutgi ser Corpinnat?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia