Successos

Societat

Prostitutes en reculada

Els proxenetes i els seus assessors aconsellen les noies que reculin uns metres dels vorals i vagin camps endins per fugir de la zona d'afectació viària

Ja els han arribat denúncies i preparen els recursos

Les pros­ti­tu­tes de les car­re­te­res giro­ni­nes opten per la recu­lada. No pas la recu­lada com a expressió popu­lar de la mani­o­bra sexual ano­me­nada en llatí coi­tus inter­rup­tus, sinó la recu­lada d'uns metres de la línia de la car­re­tera per situar-se fora de la zona de domini públic i d'afec­tació. Una estratègia per esqui­var el decret de la Gene­ra­li­tat que modi­fica la llei de car­re­ters per poder mul­tar les per­so­nes que ofe­rei­xin o reque­rei­xin ser­veis de natu­ra­lesa sexual a peu de car­re­tera. Con­cre­ta­ment, la modi­fi­cació de l'arti­cle 56.4 esta­bleix: “Es tipi­fi­quen els ser­veis sexu­als a la car­re­tera com a falta greu, i per tant san­ci­o­na­ble fins a 30.050,61€, l'ocu­pació de les zones de domini públic, ser­vi­tud i afec­tació per a rea­lit­zar-hi usos i acti­vi­tats rela­ci­o­na­des amb la pres­tació de ser­veis de natu­ra­lesa sexual, afec­tant tant a la per­sona que ofe­reix els ser­veis com a la per­sona que els sol·licita.” Tot i ser una nor­ma­tiva de la llei de car­re­te­res, són els mos­sos els que ron­den amb els blocs de denúncies este­re­o­ti­pa­des per denun­ciar les pros­ti­tu­tes. “Ells vénen i van escri­vint!”, iro­nit­zava una pros­ti­tuta polo­nesa a peu de car­re­tera, a prop de la Pera.

Les pros­ti­tu­tes ense­nyen la but­lleta de denúncia als seus pro­xe­ne­tes i aquests ja han començat a visi­tar els des­pat­xos dels advo­cats per encar­re­gar els cor­res­po­nents recur­sos. El que al·leguen és que la noia no era a la car­re­tera, sinó al camp, tal com ja els han acon­se­llat que facin, si tenen espai per fer-ho, per allu­nyar-se de la car­re­tera i també dels con­trols. Alguns advo­cats s'estu­dien a fons la llei de car­re­te­res per esta­blir quina és la zona vetada per ofe­rir-se sexu­al­ment i mirar de tom­bar les denúncies. En prin­cipi, la llei de car­re­te­res con­si­dera zona de domini públic la franja de 3 metres arran de car­re­te­res con­ven­ci­o­nals i de 8 en casos d'auto­pis­tes i vies pre­fe­rents; la franja de ser­vi­tud es fixa en 8 metres per a les con­ven­ci­o­nals i 25 per les pre­fe­rents, i pel que fa a l'afec­tació es fixa en 30 metres per a les con­ven­ci­o­nals i 100 per a les pre­fe­rents. Quan els advo­cats posin en marxa la maquinària dels recur­sos i els argu­ments es podrà com­pro­var l'efec­ti­vi­tat de la nova nor­ma­tiva de la Gene­ra­li­tat que, de moment, només s'aplica a les car­re­te­res que no són de titu­la­ri­tat esta­tal, cosa que sig­ni­fica que les pros­ti­tu­tes que tenen lloc de tre­ball a l'N-II, s'esca­pen de la sanció dels Mos­sos. Això sí, pas­sen a fer-los un adver­ti­ment. Ara per ara, amb l'amenaça de les mul­tes, tal com es pot com­pro­var cir­cu­lant per les car­re­te­res, no s'ha acon­se­guit una ope­ració reti­rada de les pros­ti­tu­tes, només es comença a veure l'ope­ració recu­lada.

El resul­tat recap­ta­tori ja el van com­pro­var ajun­ta­ments com ara el de la Jon­quera, que van apli­car una orde­nança per mul­tar pros­ti­tu­tes i cli­ents. Ni una multa pagada per les noies. Només van arre­ple­gar algun diner de diver­sos cli­ents que paga­ven al comp­tat per por que els arribés la noti­fi­cació a casa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.