Infraestructures

Per Red Eléctrica, sense MAT no hi ha tren d'alta velocitat

Diuen que si no es fes la MAT hi hauria caigudes de la xarxa

El tram fins a Santa Llogaia no estarà fins al 2013

La com­pa­nyia elèctrica que està cons­truint la MAT creu que “el tren d'alta velo­ci­tat suposa una demanda [d'elec­tri­ci­tat] afe­gida que, a més, exi­geix una esta­bi­li­tat i qua­li­tat de sub­mi­nis­tra­ment que només una línia de 400.000 volts com la que hi ha pro­jec­tada pot asse­gu­rar”. Per Red Eléctrica, “una línia de tensió menor pro­vo­ca­ria cai­gu­des de tensió i dis­tor­si­ons de la xarxa”, amb la con­següent dis­mi­nució de la qua­li­tat del ser­vei als con­su­mi­dors. Hi ha pen­dent de cons­truir també un ramal d'ali­men­tació de la subes­tació de Riu­da­re­nes que, segons es diu en l'informe de Red Eléctrica, “és neces­sari per al sub­mi­nis­tra­ment d'ener­gia al TAV”.

Segons va expli­car Lluís Pinós, direc­tor de Red Eléctrica a Cata­lu­nya, el tram de la línia de molt alta tensió que ha de cons­truir-se entre Bes­canó i Santa Llo­gaia no estarà aca­bat fins a finals del 2013. La raó d'aquest retard, diu Pinós, és l'anàlisi que estan fent de l'expe­di­ent els minis­te­ris d'Indústria i Medi Ambi­ent, i la volun­tat de triar el millor traçat pos­si­ble. El retard d'aquest tram pot supo­sar, segons els experts, un per­ju­dici per a la posada en ser­vei dels parcs eòlics de l'Empordà i del TAV en el ter­mini del 2012. Pel que fa al tram cons­truït fins a Bes­canó, tan bon punt la subes­tació esti­gui llesta per ser usada, es farà la con­nexió amb la línia de molt alta tensió, i la MAT podrà començar a fun­ci­o­nar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.