Urbanisme

Continuen els dubtes a Silla sobre l'enderrocament del motor de la Bega

S'anun­ci­ava el pas­sat 22 de novem­bre que el motor de la Bega cor­ria un perill d'ender­ro­ca­ment, que final­ment s'ha per­pe­trat, com també informàrem el pas­sat dia 16. L'endemà de la notícia publi­cada a aquest diari digi­tal, el regi­dor dels Verds, Anto­nio Navarro, for­mu­lava la cor­res­po­nent denúncia i l'Ajun­ta­ment ini­ci­ava un expe­di­ent, per tal d'acla­rir els fets. A con­ti­nu­ació s'ha afe­git el pre­si­dent del Con­sell Agrari i de la Sèquia del Xúquer, Josep Ala­pont, i el pre­si­dent del motor, Paco Gar­cia Magalló, ha orde­nat alçar una acta nota­rial.

La pre­gunta, però, és per què no s'actuà molt abans i se solu­cionà el pro­blema urbanístic que plan­te­java el fet que el motor en qüestió s'hagués vist engo­lit en una urba­nit­zació, afec­tant els pro­pi­e­ta­ris del cos­tat en una part de la par­cel·la. Sem­bla que aquests pro­pi­e­ta­ris són els que han deci­dit pren­dre's la justícia pel seu conte, orde­nant l'ender­ro­ca­ment. En qual­se­vol cas, el fet és que legal­ment els motors de Silla són béns d'interès públic, que s'han de pro­te­gir, segons un acord ple­nari en vigor.

L'expec­tació cre­ada a Silla és con­si­de­ra­ble, sobre tot perquè hi ha altres motors també en perill (Goçalbet i l'Alter), i edi­fi­cis a pro­te­gir que poden córrer una sort pare­guda a la del motor de la Bega. El Con­sell Agrari, segons el seu pre­si­dent, pensa defen­sar tant com calga els drets dels llau­ra­dors afec­tats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.