opinió. Alcalde de Torroella de F

La C-31 és necessària

Eudald Casa­desús sap què és fer d'alcalde. I pre­ci­sa­ment per això, es fa estrany que digui el que va dir sobre la C-31 en un arti­cle publi­cat en aquest mateix diari. En el seu dia, CiU va fer aquesta car­re­tera quan els pobles no tenien la seva feso­mia actual. El temps ha pas­sat, el país ha can­viat i, a hores d'ara, les vari­ants són una neces­si­tat. En el cas de Tor­ro­e­lla de Fluvià, el muni­cipi del qual sóc alcalde, la car­re­tera repre­senta una millora for­mi­da­ble en matèria de segu­re­tat viària. No ha des­a­pa­re­gut ni un sol camí del poble i els page­sos hi tran­si­ta­ran amb una tran­quil·litat que, fins ara, no tenien. Li puc posar, també, l'exem­ple de Vila­da­mat. Vostè sap que la car­re­tera sega el muni­cipi ben bé pel mig perquè, en el seu dia, algu­nes per­so­nes van fer tot el pos­si­ble perquè no s'afec­tes­sin els seus interes­sos par­ti­cu­lars. I fins avui hem arri­bat. A Vila­da­mat el sen­tit comú i la feina –pen­sada i exe­cu­tada en bene­fici de la ciu­ta­da­nia– faran que la gent hi recu­peri un pas­seig que tenia per­dut. Pre­ci­sa­ment en aquest punt, el traçat s'ha des­plaçat, i s'ha modi­fi­cat el dis­seny de l'enllaç amb la GI-263, per evi­tar con­tra­dic­ci­ons amb el pla­ne­ja­ment urbanístic del muni­cipi. I per­meti'm que torni a Tor­ro­e­lla de Fluvià. A casa nos­tra, igual com a Vila­co­lum, s'ha ajus­tat la vari­ant per mini­mit­zar les afec­ta­ci­ons. També li puc par­lar d'Albons. En aquest tram, l'enllaç s'ha replan­te­jat per evi­tar una afec­tació impor­tant sobre les cases del cos­tat.

No vull entre­te­nir-me massa en l'eix trans­ver­sal perquè es podria dir que queda lluny de l'Empordà. Però l'ocasió m'ho demana. Vostès el van fer i avui, quan es fa indis­pen­sa­ble des­do­blar-lo per enca­bir-hi el trànsit que l'ha empe­ti­tit, diuen que ja ho tenien pre­vist. I si ho tenien pre­vist, per què no ho feien?

Els argu­ments de CiU em fan l'efecte d'un dis­curs més aviat tou, basat en la cosa aque­lla del si fas perquè fas i si no fas perquè no fas. La C-31 era una obra necessària, recla­mada, que millo­rarà subs­tan­ci­al­ment la mobi­li­tat; que obrirà noves pos­si­bi­li­tats tant per als vehi­cles pri­vats, com per al trans­port públic i de mer­ca­de­ries; serà una infra­es­truc­tura que poten­ciarà l'inter­canvi entre comar­ques, que impul­sarà la dina­mit­zació econòmica i que afa­vo­rirà l'equi­li­bri ter­ri­to­rial.

Li puc garan­tir que el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques ha man­tin­gut un diàleg cons­tant amb els ajun­ta­ments afec­tats, per defi­nir les solu­ci­ons dels incon­ve­ni­ents que ana­ven sor­gint a mesura que avançava el pro­jecte. És cert, la car­re­tera té trams que estan aixe­cats. I li puc dir que s'han cons­truït així per inter­con­nec­tar les dues ban­des amb pas­sos de fauna i fer-hi pas­sar con­duc­ci­ons d'aigua. El per­fil lon­gi­tu­di­nal, sigui com sigui, s'ha ajus­tat replan­te­jant els enllaços de manera que el tronc de la via sigui tan poc ele­vat com sigui pos­si­ble. I encara una altra cosa: la nova pro­posta va tenir fins a tres períodes d'infor­mació pública perquè tot­hom hi pogués dir la seva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.